جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عنایت الله هاشمی نماینده سپیدان

حوزه/ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرهیز از اسراف و لزوم استفاده از تولیدات داخلی، گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه نجات مردم از مشکلات و رونق اقتصادی کشور است.

سیدعنایت الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه»، اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات بخش مشکلات اقتصادی کشور دانست و با اشاره به گرانی های موجود، گفت: اقشار محروم مشکلات زیادی دارند و در دسترسی به نیازهای اولیه خود با مشکل مواجه هستند، در مقابل نیز افرادی هم نهایت اسراف و ریخت و پاش را انجام می دهند.

وی با اشاره به این که برخی با تفکر سرمایه داری به دنبال کسب سود هستند، ابراز داشت: این قبیل افراد فقط به سود بیشتر می اندیشند و به مشکلات مردم کاری ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: متاسفانه عده ای با دلالی، احتکار کالاها و افزایش قیمت ها، بر مشکلات مردم می افزایند و باید دستگاه های مسئول از جمله سازمان تعزیرات حکومتی با آنان به شدت برخورد کند.

هاشمی، به عملکرد شرکت های خودرو سازی نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این شرکت ها به گرانی خودرو دامن می زنند و هزینه های جنبی بسیار زیادی دارند که بار آن را بر دوش مصرف کننده می گذارند، در حالی که می توانند از این هزینه ها بکاهند.

وی با بیان این که وقتی خودرو گران می شود، قیمت بسیاری از کالاها نیز افزایش می یابد، افزود: مدیران خودروساز می گویند تولید خودرو گران تمام می شود، در صورتی که برخی از خودروهایی که با دلار 3 هزار تومانی وارد کشور می شود، قیمت کمتری نسبت به خودروهای داخلی دارند و اگر هزینه های گمرکی کاهش یابد و خودرو بدون محدودیت وارد شود، خودروسازان ما توان رقابت با آنان را ندارند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سیاست مجلس و دولت حمایت از تولید داخل است، تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی باید کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب را تولید نمایند، تا مصرف کنندگان انگیزه بیشتری برای استفاده از تولیدات داخلی داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر این که مسئله گرانی باید مدیریت شود، گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها بحث دستمزد و حقوق کارگر را سپر قرار داده اند تا قیمت کالاهای خود را افزایش دهند و برخی دولتمردان ها هم به بهانه حفظ اشتغال، حمایت زیادی از این قبیل شرکت ها کرده و در این بین حقوق مردم نادیده گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: تولیدکنندگان می توانند با برنامه ریزی دقیق و تولید کالاهای با کیفیت و با قیمت مناسب، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری گام بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha