پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده

حوزه/ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به این که تدریس روحانیون در دانشگاه ها به معنای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیست، تصریح کرد: باید برای تحقق وحدت این دو نهاد، اعتقاد لازم و کافی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده مهریزی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «حوزه» در خصوص چشم انداز تعامل حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت و تعامل حوزه و دانشگاه باید بصورت کامل عملیاتی شود تا شاهد برکات و ثمرات آن در جامعه باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده حوزه و دانشگاه از ظرفیت های یکدیگر، ادامه داد: تلاش برای اسلامی سازی علوم انسانی و فضای دانشگاه و آشناسازی روحانیون با مباحث کاربردی جامعه شناسی و روانشناسی، از جمله محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش تبلیغی روحانیون و ارتباط نزدیک آنان با مردم به ویژه نسل جوان، ابراز داشت: روحانیت هدف عالی در رابطه با تربیت دینی مردم دارد و اگر بر مباحث روانشناسی و جامعه شناشی تسلط داشته باشد، می تواند هنگام تبلیغ و ارتباط با مخاطبان، این مباحث را به نحو احسن بکار بگیرد و تاثیر ماندگارتری بر جامعه هدف بگذارد.

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس با تاکید بر این که رشته های تخصصی کاربردی در حوزه های علمیه راه اندازی شده است، گفت: دانشگاه باید از علوم و استعدادها و ظرفیت های حوزه و حوزویان استفاده کند.

حجت الاسلام زارع زاده مهریزی ادامه داد: هر چند برخی از روحانیون در رشته های خاصی مثل معارف، حقوق و ... در دانشگاه ها مشغول به تدریس می باشند و در فضای دانشگاهی حضور دارند، اما به معنای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه نیست و نباید به همین مسئله اکتفا کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: باید برای تحقق کامل وحدت این دو نهاد، اعتقاد لازم و کافی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha