سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محمد صالح جوکار نماینده مجلس

حوزه/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این که نباید هیچ کدام از ارکان نظام اسلامی را با ساختار آمریکا مقایسه کرد، گفت: کنگره آمریکا نگاه استکباری و سلطه گرانه دارد، اما مجلس ایران در جبهه مقابل آنها است.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی با اشاره به مباحثی که در خصوص بررسی توافق هسته ای در مجلس شورای اسلامی و کنگره آمریکا مطرح می شود، گفت: بین این دو تفاوت اساسی وجود دارد و نباید اعضای کنگره آمریکا را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقایسه کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال فشار به دولت آمریکا هستند و می گویند امتیازی به جمهوری اسلامی ندهید، لذا برای ایران هیچ حقی قایل نیستند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و  افزود: گفت: کنگره آمریکا نگاه استکباری و سلطه گرانه دارد، اما مجلس ایران در جبهه مقابل آنها است، چرا که ما با استکبار و ظلم و ظالم در ستیز هستیم.

جوکار با تاکید بر این که نباید هیچ کدام از ارکان نظام جمهوری اسلامی را با ساختار آمریکا مقایسه کرد، ابراز داشت: ما باید بدانیم که خواسته های کنگره آمریکا چیست. خواسته آنها این است که به ایران امتیاز ندهند، جلوی رشد و پیشرفت ایران را بگیرند و انقلاب اسلامی را نابود کنند، البته تاکنون راه به جایی نبرده و هر روز نا امیدتر می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها به بن بست سیاسی رسیده و ذخایر راهبردی آمریکا در منطقه رو به اتمام است

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خانه ملت را مدافع حقیقی حقوق حقه ملت خواند و ادامه داد: نمایندگان بر احقاق حقوق هسته ای ملت از جمله حق غنی سازی ایران پافشاری کرده و از تیم دیپلماسی در چارچوب راهبردهای نظام حمایت می کنند.

وی با استناد به دیدگاه های مقام معظم رهبری و حمایت معظم له از تیم مذاکره کننده، در طول مذاکرات، گفت: مجلس شورای اسلامی با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ جایگاه جمهوری اسلامی حقوق هسته ای ملت تلاش می کند، ولی در مقابل کنگره آمریکا و صهیونیست ها می گویند به هیچ عنوان نباید توافق با ایران صورت بگیرد.

وی با بیان این که آموزه های دینی اجازه نمی دهد که ایران به سمت تولید سلاح هسته ای حرکت کند و فتوای مقام معظم رهبری نیز گویای این مطلب است، گفت: غربی ها به دروغ مدعی اند که ایران در برنامه هسته ای خود انحراف دارد، در حالی که دوربین های آژانس بصورت آنلاین فعال بوده، و بازرسان آژانس نیز بازرسی های مستمر را انجام می دهند و ایران همکاری لازم را در این مسیر داشته و دارد.

جوکار با طرح سئوالی به برخورد دوگانه و غیرقانونی با ایران اشاره کرد و گفت: چرا آمریکا حق دارد سلاح هسته ای داشته باشد، ولی ما نمی توانیم از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنیم؟ چرا اسرائیل با داشتن 200 کلاهک هسته ای بسیار خطرناک، مورد بازرسی قرار نمی گیرد، اما جمهوری اسلامی نمی تواند فعالیت هسته ای صلح آمیز داشته باشد؟، این مسائل چیزی جز زیاده خواهی نیست.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: هر کشوری حاکمیت مستقل دارد و در چارچوب مقررات بین المللی می تواند آزادانه عمل کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha