سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سادات ابراهیمی

حوزه/ قاطعیت مقام معظم رهبری در طول مذاکرات هسته ای و همچنین خط مشی هایی تبیین شده از سوی ایشان یکی از عواملی بوده که به تیم مذاکره کننده قوت می بخشید و کشورهای دنیا را نیز مجاب می کرد تا به خواسته های تیم مذاکره کننده تن دهند.

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، با اشاره به توافق انجام شده میان ایران و کشورهای ۱+۵ بیان داشت: پیروزی به دست آمده در این توافق حاصل ایستادگی ملت ایران، رهبری شایسته مقام معظم رهبری و همچنین تدابیر و نحوه گفتمان تیم مذاکره کننده ما با کشورهای مذکور است.

وی ادامه داد: تاکید دولت یازدهم از همان آغاز فعالیت اش، بر نحوه تعامل با دنیا بود و این مسئله جزء شعارهای اصلی آنها به حساب می آمد و مدیریت وزیر امور خارجه در به ثمر رسیدن این نوع تعامل و مواجه با یک معضل ساختگی و چالشی ۱۲ ساله در مذاکرات، بسیار موثر بود.

نماینده مردم شوشتر، با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دولت های گذشته خاطر نشان کرد: یکی از عوامل موفق عمل کردن تیم مذاکرات هسته ای حضور آنها با دست پر در مذاکرات هسته ای بود، اگر ایران چیزی برای ارائه نداشت یا بر اثر فشارهای تحریم در مذاکرات شرکت می کرد هرگز شش کشور ابرقدرت دنیا خواسته های ایران را قبول نمی کردند.

وی نحوه مذاکرات را به صورت نرمش قهرمانانه مطرح کرد و اذعان داشت: اگر در این توافق ایران از یک سری مسائل به صورت کوتاه مدت عدول کرده، در ازای آن دستآوردهای مهمی را به دست آورده که می تواند خواست ملت ایران را تامین کند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی، ادامه داد: ورود مقتدرانه ایران در مذاکرات سبب به رسمیت شناخته شدن دانش هسته ای ایران، حفظ آن و همچنین لغو تحریم های ظالمانه ای بود که خوشبختانه تا کنون محقق شده است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، اعلام خط مشی های مقام معظم رهبری را عنصر راه گشای مذاکرات دانست و گفت: قاطعیت مقام معظم رهبری در طول این مذاکرات، و همچنین خط مشی هایی تبیین شده از سوی ایشان، صراحت و قاطعیت معظم‌له یقیناً یکی از عواملی بوده که به تیم مذاکره کننده قوت می بخشید و کشورهای دنیا را نیز مجاب می کرد تا به خواسته های تیم مذاکره کننده تن دهند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی، وحدت و انسجام ملی را در شرایط فعلی بسیاری ضروری خواند و بیان داشت: این توافق گرچه موافقان و مخالفانی دارد اما پیامی که در مجموع از سوی ملت ایران منتقل می شود، اعلام حمایت از تیم مذاکرات بوده و در آینده نیز مردم باید انسجام و وحدت ملی را به نمایش بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha