جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام بهاءالدین اسکندری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم، بهره گیری هوشمندانه از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه را لازمه تقویت صنایع فرهنگی در کشور و از جمله شهر مقدس قم برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین بهاءالدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این نکته که بی شک اهتمام به تقویت صنایع فرهنگی در کشور و از جمله قم می تواند در رفع نگرانی و دغدغه خاطر رهبر فرزانه انقلاب در زمینه ولنگاری فرهنگی موثر واقع شود، ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها در دیدارهای مختلف خواستار اهتمام ویژه مسئولان به تولید کالای فرهنگی خوب و مطلوب و پرهیز از تولید و توزیع کالای مضر فرهنگی شده اند که به نظر می رسد در این زمینه با وجود همه تلاش های صورت گرفته، دچار کمبودهایی هم هستیم.

وی افزود: از سویی به نظر می رسد که حداقل در بین برخی از مسئولان ، مساله فرهنگ در اولویت نخست قرار ندارد چه آن که به زعم این دسته از مدیران در حال حاضر فقط باید به حل مشکلات اقتصادی همت گماشت.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولیدات مناسب فرهنگی و تلاش جهادگونه در این راستا برای مقابله با توطئه های شوم دشمنان گفت: در این میان بهترین و بالاترین کار فرهنگی خاصه در شهر مقدس قم این است که بهره برداری حداکثری از ظرفیت های حوزه علمیه به عمل آید.

وی اضافه کرد: در این باره طبعاً لازم است که به ظرفیت های بومی عنایت خاصی صورت گیرد، به ویژه نسبت به استان های مذهبی همچون قم که به دلیل مختصات و ویژگی های خاص علمی، فرهنگی و از همه مهم تر وجود حوزه علمیه ، نیاز است که این اهتمام در درجه عالی تری باشد.

وی یادآور شد: بی تردید قم به دلیل شرایط خاص و ویژگی های کم نظیر و بلکه بی نظیر در کل کشور ، می تواند قطب تولید کالای فرهنگی با محتوای انقلابی و اسلامی باشد که برای این منظور می بایست از توان نخبگان حوزوی و دانشگاهی در شهر قم به ویژه آن ها که از عمق جان ، دغدغه کار فرهنگی برای لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری را دارند ، استفاده بهینه صورت گیرد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: آن گونه که از بیانات مقام معظم رهبری درمی یابیم این که ما باید جریان تولید کالای فرهنگی مطابق با جهت گیری های اسلامی و ایرانی را تقویت نموده و به تبع آن صنایع فرهنگی مطلوب را راه اندازی و توسعه ببخشیم.

 



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha