جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به صنایع کوچک امکان پذیر است، گفت: ایجاد و تقویت صنایع کوچک داخلی از آن جا که با هزینه ای بسیار کم و با ایجاد اشتغال بسیار بالا همراه است، میانبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

حجتالاسلام والمسلمین حسن زمانی نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، همزمان با فرا رسیدن روز 21 مردادماه روز جهانی صنایع کوچک، در پاسخ به سؤالی در خصوص ارتباط تقویت صنایع کوچک داخلی، برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان، اظهار داشت: در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که راه اندازی کارخانجات و صنایع بزرگ، هزینه های بسیار زیادی را می طلبد در حالی که هزینه راه اندازی صنایع کوچک، بسیار کمتر و از طرفی بسیار سریع تر است.

وی با بیان این که تأکید بر تقویت صنایع کوچک، منافاتی با توجه به صنایع بزرگ و صنعت و تکنولوژی مورد نیاز کشور ندارد، ادامه داد: صنایع کوچک برای راه اندازی و ایجاد اشتغال، هزینه ای بسیار کمتر از صنایع بزرگ نیاز دارد و از طرفی راه اندازی آنان، بسیار راحت تر بوده و می توان خیلی سریع نسبت به ایجاد آن ها اقدام کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران، با بیان این که تقویت صنایع کوچک و توجه ویژه به آن ها، نقش بسیار مهمی در تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی در کشورمان دارد، گفت: اگر می خواهیم با تحریم های فعلی دشمنان و تحریم های احتمالی آینده آنان مقابله کنیم، یکی از بهترین راه های آن همین تقویت صنایع کوچک است که با هزینه ای بسیار کم و با ایجاد اشتغال بسیار بالا همراه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی نوری، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه مسئولان کشور به بحث اقتصاد مقاومتی، تأکید کرد: در شرایطی که بسیاری از کارخانه ها و صنایع بزرگ ما به دلیل مشکلات رکود اقتصادی، تعطیل یا نیمه تعطیل شده و از طرفی با قاچاق کالا روبرو هستیم، توجه ویژه مسئولان به صنایع کوچک و زودبازده در کشور، در رفع این مشکلات و ایجاد اشتغال در جامعه مؤثر خواهد بود.

وی با بیان این که توجه ویژه مسئولان به بحث صنایع کوچک، تا حد زیادی فرهنگ اتکاء به داخل کشور در مسائل اقتصادی را در جامعه ترویج می کند، گفت: اگر رهبر معظم انقلاب به بحث اتکاء به داخل و نگاه مسئولان به داخل کشور تأکید می کنند، یکی از بهترین راه های آن، تقویت صنایع کوچکی است که با کمترین هزینه اشتغال بسیار بالایی را برای جامعه به وجود می آورد و قطعا می توان توجه به صنایع کوچک را یک اقدام انقلابی برای عبور از وضعیت نابسامان اقتصادی دانست.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع) تهران خاطرنشان کرد: اقتصادی که بتواند در نابهسامانی های مختلف از جمله فشار و تحریم دشمنان، مقاوم باشد، و نمود یک اقتصاد مقاومتی باشد، به صنایع کوچک توجه داشته و برای تقویت آن ها اهتمام لازم را به خرج می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی نوری در پایان سخنان خود با بیان این که مسئولان کشور برای تقویت صنایع کوچک در کشور، باید مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند، گفت: برخی از قوانین دست و پا گیر در این زمینه وجود دارد، که باید برای رفع آن ها اقدام کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha