یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محسن حاجی میرزایی

حوزه/ دبیر هیئت دولت گفت: دولت به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است و تنها راه دستیابی به رشد و توسعه را در گرو اقتصاد مقاومتی می داند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، محسن حاجی میرزایی، در دیدار آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد، با بیان اینکه این دولت به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است و تنها راه دستیابی به رشد و توسعه را در گرو اقتصاد مقاومتی می داند، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی ما با الگوهای اقتصاد جهانی که معتقد است دخل و خرج کشور منهای نفت باید تراز باشد، منطبق است.

دبیر هیئت دولت تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از این الگو پیروی می کند و اقتصاد مقاومتی را انتخاب راهبردی خود قرار داده است و  امروز اقتصاد ما نسبت به دیروز بسیار مقاومتی‌تر است.

وی ادامه داد: یکی از الگوهای اقتصاد در جهان، استفاده از ذخائر نفت و گاز و فروش و کسب درآمد از آنها و استفاده از این درآمد برای خرید کالاهای مورد نیاز کشور است که متاسفانه طی سال‌های پیش، قالب الگوی اقتصادی کشور این مدل بوده است و آسیب های جدی به کشور وارد کرده و اقتصاد کشور را به شدت در معرض خطر قرار داده، به نحوی که عمق مشکلات پیروی از این نوع اقتصاد هنوز مشخص نیست.

حاجی میرزایی با اشاره به این که درآمدهای ما نسبت به سال 91 یک چهارم شده و وضعیت تولید و اشتغال در یک شرایط خیلی نگران کننده‌ای به این دولت داده شد و سرو سامان دادن به این اوضاع و احوال کار خیلی سخت و پیچیده‌ای بود، افزود: عمق فاجعه وابستگی به اقتصاد نفتی هنوز مشخص نیست.

دبیر هیئت دولت با اشاره به این که تورم از 40 درصد به 14.8 درصد رسیده، گفت: در بخش کشاورزی اتفاق خیلی خوبی افتاد و در این سه سال، تقریبا سالی 2 میلیون تن بیشتر گندم از کشاورزان خریداری شده است.

 وی ادامه داد: در زمینه صادرات غیر نفتی تقریبا با رشد 19 درصدی همراه بودیم که حاصل یک تکاپوی جمعی بوده و در دولت فرض این است که با اخلاص و تفضل الهی مشکلات را رفع کنیم.

*فرار مالیاتی؛ ظلم‌های بزرگ به جامعه

حاجی میرزایی در پایان گفت: فرار مالیاتی یکی از ظلم‌های بزرگ در جامعه است و متاسفانه هیچ گاه توجه جدی به درآمدهای مالیاتی و نظام مالیاتی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha