یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه/ در اجرای امر به معروف دو مسئله باید مورد توجه قرار گیرد، اول این که از اجرای آن خجالت و ترس نداشته باشیم و دوم این که پذیرش آن در جامعه به‌عنوان یک فرهنگ خوب تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، اظهار داشت: در قرآن و روایات نسبت به امر معروف و نهی از منکر تاکید بسیاری شده، به‌گونه‌ای که در روایت آمده که همه واجبات به‌وسیله امر به معروف احیا می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، دیگر واجبات هم ترک می‌شود و بسیاری از ارزش‌ها از بین می‌رود، گفت: از امتیازهای اسلام این است که این دو فریضه را همگانی کرده و همه مردم نسبت به اجرای آن موظف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این که سطح و توانایی انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است، ابراز داشت: خداوند برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مرحله‌بندی در نظر گرفته است.

وی تأکید کرد: هم در فقه و هم در قرآن به این موضوع اهمیت زیادی داده شده، ولی متأسفانه کم‌کم این واجب الهی مثل برخی دیگر از واجب‌ها به فراموشی سپرده شده و کسی به خودش جرأت و اجازه نمی‌دهد که حق خدا را بیان کند!.

امام جمعه یزد با اشاره به این که جنبه عمومی امر به معروف و نهی از منکر تقریباً کنار گذاشته شده، گفت: در اجرای امر به معروف دو مسئله باید مورد توجه قرار گیرد، اول این که از اجرای آن خجالت و ترس نداشته باشیم و دوم این که پذیرش آن هم در جامعه به‌عنوان یک فرهنگ خوب تلقی شود.

آیت الله ناصری افزود: ستاد امر به معروف باید روی این موضوع برنامه‌ریزی کند و با تبلیغاتی که انجام می‌دهد، نسبت به فرهنگ‌سازی در این دو زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و شاهد احیای واجب‌های الهی شویم.

وی تصریح کرد:همه مردم باید علاوه بر این که معروف‌ها و منکرها را بدانند، نسبت به تذکر دادن آن به دیگر افراد هم اقدام کنند، در این زمینه صدا و سیما نقش مهمی دارد و باید نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام نماید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد عنوان کرد: باید برای معروف‌ها و منکرها در جامعه حد و حدود تعریف و برای مردم بیان کرد. در حال حاضر موضوعی مانند حجاب و پوشش در جامعه ما حد مشخصی ندارد و بسیاری از افراد نمی‌دانند که حد و حدود حجاب چیست.

آیت الله ناصری تأکید کرد: عواملی هم که نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر به مردم تذکر می‌دهند، باید بدانند که چگونه عمل کنند تا خدای ناکرده اقدام آنها نتیجه منفی ندهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha