سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 357624
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کمک مسلمانان انگلستان به پناهجویان سوری

حوزه / جمعی از مسلمانان شهر بریستول انگلستان با جمع آوری کمک های مردمی، به یاری پناهجویان سوری شتافتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اهالی یکی از مساجد شهر بریستول انگلستان، اقدام به برگزاری مراسمی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان سوری کردند. آنها قصد دارند کمک‌های جمع‌آوری شده را به کمپ پناهجویان شهر «کاله» در فرانسه برسانند. بدین منظور هشت نفر از اهالی مسجد «جامیا ایستون» روز دوشنبه ساعت شش و نیم صبح ایستون را به قصد کاله که در 370 کیلومتری شهر بریستول قرار دارد ترک کردند. این افراد 75 چادر مسافرتی، بیش از 100 کیسه خواب، 47 اجاق گاز و مقدار زیادی غذا، لباس، کفش و مواد بهداشتی را برای اهدا به آوارگان به کمپ می‌برند.

عبدالملک رئیس مسجد جامیا ایستون در این باره گفت: «خیلی خوشحالم که می‌توانم کمک کنم. بی‌صبرانه منتظرم که به کمپ برسیم و کمک‌هایی را که جمع‌آوری کرده‌ایم بین آوارگان پخش کنیم تا وظیفه‌ای که بر گردنمان نهاده شده انجام دهیم.»

او اضافه کرد: «آنچه این روزها در رابطه با آوارگان و پناه‌جویان اتفاق می‌افتد تصویری خواهد ساخت که تا همیشه در ذهن‌ها خواهد ماند. پاسخی هم که ما به شرایط ایجاد شده می‌دهیم هیچ‌گاه فراموشمان نخواهد شد. به همین خاطر ما واقعا سعی می‌کنیم کمک کنیم.»

روز جمعه مسجد جامیا ایستون در بریستول مراسمی برای جذب کمک‌های مردمی برای پناه‌جویان آواره برگزار کرد که با استقبال خوب مردم روبرو شد. بیش از 700 نفر برای کمک به مسجد آمدند و بیش از 4000 یورو کمک‌ نقدی جمع‌آوری شد. علاوه بر کمک‌های نقدی تعدادی چادر، کیسه خواب و اجاق گاز هم برای کمک به آوارگان اهدا شد.

در کمپ پناهجویان کاله در فرانسه که به «جنگل» معروف است بیش از 3500 آواره از اهالی کشورهای جنگ‌زده مثل سوریه، عراق، سودان، دارفور و افغانستان که مجبور به ترک وطن شده‌اند زندگی می‌کنند.

خاطر نشان می شود باتوجه به اینکه دولتمردان اروپایی به طور مستقیم و غیر مستقیم در شکل دهی و حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی نقش داشته اند، حمایت مسلمانان و توده های مردمی در کشورهای اروپایی از پناهجویان سوری، در خور تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha