دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گزارش ایندیپندنت از حس زنان مسلمان درباره حجاب

حوزه / گزارش ایندیپندنت، از یکسو اعتقاد قلبی نزد بانوان محجبه را نشان می دهد و از سوی دیگر، نمایانگر این است که بعضی از اهالی غرب و حتی برخی اماکن رسمی و دولتی شان، هنوز فرهنگ احترام گذاشتن به عقاید دیگران را به رغم آنکه شعارش را می دهند، فرانگرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» روزنامه ایندیپندنت، چاپ انگلستان در گزارشی به احسان زنان مسلمان درباره حجاب پرداخت. این گزارش، محصول یک فضای آنلاین است که به مردم این امکان را می‌دهد که احساسات خود را در فضای مجازی منتشر کنند و به توصیف احساسشان درباره پوشیدن حجاب بپردازند.

گزارش ایندیپندنت، از یکسو اعتقاد قلبی نزد بانوان محجبه را نشان می دهد و از سوی دیگر، نمایانگر این است که بعضی از اهالی غرب و حتی برخی اماکن رسمی و دولتی شان، هنوز فرهنگ احترام گذاشتن به عقاید دیگران را به رغم آنکه شعارش را می دهند، فرانگرفته اند.

در گزارش این روزنامه انگلیسی، آمده است:

دختری که در اروپا زندگی می کند گفته: "خسته شدم از اینکه همه از من می‌پرسند چرا حجاب به سر می‌کنم! به آنها می‌گویم: خب بروید و کمی درباره آن تحقیق کنید!"

دیگری نوشته: "به نظر من حجاب هویت شما را پنهان نمی کند، بلکه به شما هویت می دهد."

پست دیگری می‌گوید:"من عاشق پوشیدن حجاب هستم، ای کاش مردم می‌توانستند به تصمیم من احترام بگذارند."

عده‌ای نیز نوشته‌اند داشتن حجاب باعث شده مورد آزار و اذیت قرار بگیرند. برای مثال خانمی نوشته: "امروز درحالی که حجاب به سرداشتم در خیابان راه می‌رفتم، مرد جوانی یک سنگ به طرفم پرتاب کرد و مرا تروریست خواند. کار دنیا به کجا کشیده است؟" خانم دیگری گفته: "از وقتی که حجاب به سر می‌کنم، مأمورین فرودگاه همیشه جلوی من را می‌گیرند." دیگری می‌گوید: "تازه ساعت 9:45 صبح است و من تا اینجای روز پنج بار به خاطر پوشیدن حجاب مورد اهانت قرار گرفته‌ام. همه این اذیت‌ها به خاطر این است که تصمیم گرفته‌‌ام به دستور دینم عمل کنم و حجاب بپوشم."

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    این است ادعای آزادی مدعیان حقوق بشر در دنیا... فقط آزادی به سبک خودشان مجاز است.