پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گزارش ایندیندنت در باره فورش اسلح انگلیس

حوزه/ روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد که انگلستان در فروش اسلحه رتبه دوم را کسب کرده است و آمار های رسمی نشان می دهد۷۰ درصد این سلاح ها نبردهای مرگبار خاورمیانه را تغذیه می کند.

به گزارش سرویس بین الملل«حوزه»، روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد انگلستان در فروش اسلحه رتبه دوم را در جهان کسب کرده است و آمار های رسمی نشان می دهد بیشتر این سلاح ها نبردهای مرگبار خاورمیانه را تغذیه می کند.

طبق گزارش این روزنامه، انگلستان از سال 2010 میلادی به 39 کشور از 51 کشور که  طبق گزارش سازمانهای بین المللی در لیست کشورهای "غیر آزاد" قرار می گیرند، اسلحه فروخته است و 22 حکومت از 30 حکومتی که با دولت انگلیس در امر سلاح معامله داشته اند در لیست کشورهای ناقض حقوق بشر می باشند.

در این گزارش همچنین آمده است دو سوم از سلاح هایی که انگلیس در این مدت فروخته است به خاورمیانه رفته است و جهت ایجاد ناامنی در این منطقه به کار گرفته شده است و همین امر سبب افزایش تهدیدهای تروریستی در لندن و سایر کشور های غربی نیز شده است.

این گزارش با اشاره به این که به توجهی دولت انگلیس نسبت به مطالبات مردم در توقف فروش اسلحه به حکومت های سرکوب گر از جمله عربستان آمده است پارلمان اروپا و مجلس عوام انگلستان خواستار توقف صادرات اسلحه به عربستان به دلیل کشتار مردم بی دفاع یمن شده اند اما دولت انگلیس با بیان این که دلایل کافی برای مجرم جنگی بودن عربستان ندارد! این خواسته را رد کرده است.

همجنین فعالان حقوق بشر بحرینی تلاش های فراوانی برای توقف فروش اسلح انگلیس به نظام آل خلیفه داشته اند و انگلیس را به حمایت کامل از حکومت ظالم بحرین در سرکوب تظاهرات های دموکراسی خواهانه مردم این کشور از سال 2011 متهم کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha