دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بن سلمان

حوزه/ رابرت فیسک در مقاله ای ایندیپندنت انگلستان گفت: بن سلمان نخواهد توانست وعده خود در مورد اصلاح فساد و تغییر ساختار اجتماعی عربستان را محقق سازد و این وعده محقق نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه ایندیپندنت انگلستان تاکید کرد غرب از مشکل اعتیاد به ثروت سعودی رنج می برد و بعید دانست که طرح محمد بن سلمان برای تغییر ساختار اجتماعی عربستان و علاج افراطی گری در این کشور موفق شود.

محمد بن سلمان در تغییر ساختار اجتماعی عربستان موفق نخواهد شد

رابرت فیسک روزنامه نگار انگلیسی در تاریخ 28 آوریل جاری در مقاله ای در روزنامه ایندیپندنت به بررسی برنامه محمد بن سلمان برای اجرای اصلاحات اقتصادی در خلال چشم انداز 2030 پرداخت.

وی گفت: مشکل عربستان اعتیاد به نفت نیست، بلکه مشکل عربستان این است که غربی ها به پول رفتار کودکانه سعودی ها معتاد شده اند که این مشکل به مراتب خطرناک تر می باشد، زیرا آمارها نشان می دهد عربستان 716 میلیارد بشکه نفت ذخیره دارد.

این نویسنده خاطر نشان کرد: کارشناسان نفتی از سال ها پیش بر این باورند که میزان واقعی ذخیره نفت عربستان با آنچه که بر سر زبان ها است فرق دارد و در این زمینه به گفته ویکی لیکس در سال گذشته استناد کرده که گفته: سفارت آمریکا در ریاض به واشنگتن هشدار داده که ذخیره نفت عربستان حدود 40 درصد از آنچه سعودی ها ادعا می کنند کمتر است و از این رو وعده های بن سلمان مبنی بر شفاف ساختن فساد و خصوصی سازی شرکت آرامکو مورد تردید خواهد بود.

فیسک افزود: به نظر می رسد این سخن بن سلمان از دهان او پریده باشد بدون اینکه قرار باشد در بیرون تحقق یابد کما اینکه سعودی ها سی سال پیش نیز از اصلاحات نزدیک خبر داده بودند و خبری از این اصلاحات نشد.

عربستان هم پیمان ابدی تروریست های وهابی است

وی افزود: اکنون چگونه می توان ادعای اصلاح اساسی در ساختار اجتماعی عربستان را باور کرد در حالی که این کشور با گروه های وهابی همچون داعش، طالبان و القاعده پیوند ازدواج ابدی بسته است.

این نویسنده ادامه داد: بن سلمان این روزها گفته که ما اجازه نمی دهیم عربستان دستخوش تغییر قیمت کالاهای اساسی باشد اما این سخن او را به سختی می توان باور کرد، چون او به راحتی اجازه داده عربستان دستخوش جلادان افراطی و دشمنان شیعه و حامیان تجاوز به یمن باشد که همواره از ایران و سوریه و شیعیان لبنان اظهار تنفر می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha