دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اینتدپندت

حوزه/ ایندیپندنت نوشت: عربستان و اسرائیل تلاش کردند با اعمال فشار خود از به قدرت رسیدن ایران در خاورمیانه جلوگیری کنند اما موفق نشدند... اکنون جمهوری اسلامی ایران به قدرتمند ترین کشور منطقه تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» پس از اجرای توافق هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ جهان و برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، روزنامه ایندیپندنت انگلستان نوشت: ایران امروز و با اجرایی شدن توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم های اقتصادی، از لحاظ اقتصادی و سیاسی قوی تر از گذشته است.

در این یادداشت آمده: البته عربستان و اسرائیل تلاش کردند با اعمال فشار خود مانع این توافق بشوند و از به قدرت رسیدن ایران در خاور میانه جلوگیری کنند اما موفق نشدند.

در ادامه این مطلب آمده: برخی کشورها می خواستند از جنگ سوریه به عنوان فرصتی برای تضعیف ایران استفاده کنند و با جدا کرده ایران از هم پیمان عربی خود یعنی سوریه، این کشور را تضعیف کنند، اما واقعیت این است که جنگ یمن نیز از سوی دیگر باعث تضعیف جبهه مقابل ایران یعنی عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس شد و اکنون با اجرایی و قطعی شدن توافق هسته ای می توان گفت ایران سال های عزلت و تهدید را پشت سر گذاشته و به قدرتمند ترین کشور منطقه تبدیل شده است زیرا بسیاری از همسایگان ایران به خاطر جنگ های داخلی در کشورهای خود ضعیف شده و قدرت خود را از دست داده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha