سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 357849
۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
 مسجد در منطقه اسليفورد انگلستان

حوزه/ مرکز اسلامی و اولین مسجد اسلیفورد در شهرستان لینکلن‌شر انگلستان آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از sleafordstandard.co.uk، با نوسازی و تجهیز یک ساختمان بلااستفاده در جاده استیشن، مرکز اسلامی و اولین مسجد اسلیفورد در شهرستان لینکلن‌شر انگلستان آماده بهره‌برداری شد.

همچنین مجوز ساخت و تبدیل بخش دیگری از این ساختمان به عنوان نمازخانه مسجد صادر شده است که با احداث این بخش، این مرکز دارای نمازخانه بزرگتری خواهد شد.

معمار و هماهنگ‌کننده پروژه ساخت مسجد گفت: «امیدوارم هزینه مورد نیاز برای اتمام این طرح و شکل گیری یک نمازخانه بزرگتر فراهم شود. فعلا ما جایی برای نماز خواندن داریم ولی پیش‌بینی می‌کنیم به زودی، دیگر ساختمان کنونی برای جا دادن همه نمازگزاران کافی نباشد.»

یادآور می شود پیش از این، مسلمانان شهر برای اقامه نماز جماعت به سالن کلیسای سنت دنیس می‌رفتند و کشیش اسلیفورد از مهمانان مراسم افتتاح اولین مسجد مسلمانان این شهر بود.

امام جماعت مسجد اسلیفورد گفت: «راه‌اندازی مسجد یک قدم بزرگ برای ماست، ولی ما هنوز راه درازی در پیش داریم. ما می‌خواهیم این مکان، جایی برای استفاده همه مردم جامعه باشد نه فقط مسلمانان.» وی خاطرنشان کرد: «حمایتی که از ما از طرف مردم انجام شده تا کنون بسیار عالی و رضایت‌بخش بوده است.»

مسئولان مسجد اعلام کرده‌اند که مسجد از بازدید دانش‌آموزان مدارس و سایر گروه‌هایی که می‌خواهند درباره مسلمانان بیشتر بدانند استقبال می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha