دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 357369
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
حجاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه گفت :حجاب و پوشش اسلامی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی جهان اسلام است.

خانم بتول محمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه ، با بیان اینکه حجاب و پوشش اسلامی از اوامر انسان ساز الهی و یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی  جهان اسلام است اظهار داشت : از جمله آثار و برکات  حجاب می توان به حفظ امنیت زنان اشاره کرد که در سایه این مهم زنان می توانند در جامعه نقشهای متعددی را ایفا کرده و همراه مردان درعرصه های مختلف حضور داشته باشند.

وی گفت : رعایت حجاب در تنظیم نقش های زن و مرد درجامعه از اهمیت خاصی برخورداراست ، چرا که  انسان از نظر فطری موجودی الگوپذیر است که این اصل در صورتیکه با یک الگوی صحیح همراه باشد نه تنها ضرری ندارد بلکه درمواردی باعث پیشرفت فردی و اجتماعی و رقابت های سالم و سازنده نیز خواهد شد .

وی در ادامه با اشاره به آسیب های بد حجابی در جامعه عنوان کرد : آسیب و معضل بدحجابی می تواند تاثیری  بدی  براطرافیان و دیگر اعضای جامعه داشته باشد لذا تنها گریبانگیرافراد بی‌حجاب نمی شود بلکه با بروز مشکلات رفتاری بیشماری در بین مردم جامعه همراه خواهد بود.

محمدی، وجود الگوهای نامناسب در جامعه را  دلیل آسیبهای مخربی دانست که فساد و تباهی و آثار سوء غیر قابل جبرانی را ایجاد می کنند و باید در این زمینه کاملا هوشیار بود و راهکاری مناسب را به کار گرفت.

 این استاد حوزه گفت : حجاب درحقیقت حکمی برای انسانها ایجاد می کند که شأن و منزلت زن را حفظ نموده و عدم رعایت این دستور دینی می تواند پیامدهای منفی در جهت حضور زنان در جامعه به همراه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه با تاکید برترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در بین زنان جامعه عنوان کرد : یکی از راهکارهای بیشماری است که می تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی کاهش آسیبهای اجتماعی هموار سازد.

وی در پایان یادآور شد : آنچه که می تواند جامعه ای را از این آسیب ها ی اجتماعی مصون بدارد ، جلوگیری از تداوم فرهنگ بی حجابی و بدحجابی با ارائه راهکارهایی در جهت پیشبرد اهداف و ارزشهای دینی و مذهبی جوامع اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha