چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جواد حاجی زاده

حوزه/ روحانیون از فرصت دهه کرامت استفاده کرده و به ترویج آموزه های اسلامی بپردازند، چرا که با توجه به هجمه های فرهنگی و تلاش دشمنان برای تبدیل ضد ارزش ها به ارزش، ضرورت بصیرت افزایی بیش از پیش به احساس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، گفت: حضرت معصومه(س) در اول سال 173 هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشوده اند و از ابتدای میلاد ایشان تا میلاد امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت و ولایت نامگذاری شده است و امیدواریم مردم شریف ایران نسبت به شخصیت این دو بزرگوار توجه داشته باشند.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: بارگاه ملکوتی این دو بزرگوار منبع فیض و برکت بوده و آثار بسیار فراوانی برای ایران اسلامی دارد که باید قدردان این نعمت بزرگ بود.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه(س) جزو محدثین تشیع محسوب شده و احادیث متعددی از طریق ایشان بیان شده است و این یک افتخار بزرگ بوده و نشانگر عظمت علمی ایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده با بیان اینکه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارای کرامات بسیار بزرگی هستند، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) منبع فیض بوده و کرامات زیادی از ایشان نقل شده است؛ مثلا مرحوم ملا صدرا زمانی که در پژوهش های علمی خود در خصوص مطلبی به بن بست می رسد، به زیارت حرم ایشان رفته و به دنبال توسلی که به حضرت می کند، جواب آن مساله به ذهنش می رسد.

وی ادامه داد: هرکسی که در مشکلات خود به ائمه معصومین(ع) متوسل شود، قطعا نتیجه خواهد گرفت، چرا که این بزرگواران پناهگاه شیعیان و منبع فیض و برکت هستند.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) معروف گشته است و روایات فراوانی در این خصوص از ائمه معصومین(ع) نقل شده است و این ها همه در سایه حضرت معصومه(س) است.

امام جمعه اهر افزود: علما و فقها پروانه وار دور حرم حضرت فاطمه معصومه(س) می گردند و تربت پاک ایشان مقدمه ای برای تبدیل قم به یک مرکز علمی شد و این شهر امروزه به عنوان پایتخت علمی تشیع پاسخگوی تمامی سئوالات پیرامون اسلام، اهل بیت(ع) و تشیع است.

وی خاطرنشان کرد: اصلی ترین خاستگاه قیام انقلاب ایران قم بود که به دنبال آن مردم تبریز و سایر شهر ها به حمایت و پشتیبانی از امام راحل(ره) به پا خاسته و قیام کردند و امروزه موج بیداری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی ایران تا قلب اروپا پیش رفته است و همه اینها از برکات وجودی حضرت فاطمه معصومه(س) است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده با بیان این که روز ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان "روز دختر" نامگذاری شده است، گفت: استکبار جهانی به دنبال هویت زدایی زنان و دختران است و خوب است که دختران ایرانی به تاسی از حضرت فاطمه معصومه(س) با حفظ حجاب و عفاف، مشت محکمی بر دهان دشمنان زنند.

وی تاکید کرد: مردم این روز ها را قدر بدانند و با عمل به فرامین ائمه معصومین(ع) نسبت به ارتقا درجه علمی و معنوی خود اقدام کنند، چرا که طبق روایات شاخصه اصلی شیعیان عمل به دستورات الهی و تبیعیت از اهل بیت(ع) است.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقس گفت: علما، خطبا و روحانیون از فرصت دهه کرامت استفاده کرده و به ترویج اموزه های اسلامی بپردازند، چرا که با توجه به هجمه های بی سابقه فرهنگی و تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، علیه آموزه های اسلام و انقلاب و قبح زدایی از ارزش ها و تبدیل ضد ارزش ها به ارزش، ضرورت بصیرت افزایی بیش از پیش به نظر می رسد.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از خبرگزاری حوزه در نشر اخبار حوزه و روحانیت، گفت: نشر اخبار و معارف از سوی رسانه رسمی حوزه آثار و پیامدهای بسیاری خوبی را به دنبال دارد و ان شاالله بیش از پیش بر موفقیت آن افزوده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha