پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید جواد جعفری

حوزه/ مدیر عامل بنیاد امام رضا علیه السلام گفت: رواج و گسترش دهه کرامت را مرهون توجه ویژه مقام معظم رهبری به این دهه دانست و گفت: دهه کرامت به عنوان نهادی پر برکت، رونق خاصی گرفت و از مرزهای کشور فرا رفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سید جوادجعفری  امروز در آیین افتتاحیه جشن های مردمی دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،  اظهارداشت: جشنواره امام رضا علیه السلام از ابتدا با این هدف تشکیل شد تا در ایام ولادت امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فضای معنوی همراه با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام را در جامعه ایجاد نماید.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالانه شروع این جشنواره در قم و پایان آن در مشهد مقدس، گفت: این حرکت فرهنگی که دهه کرامت نام گرفته، موجب شد در کوتاه ترین زمان، رویدادی معنوی و فرهنگی بزرگی در کشور به وجود آید.

مدیر عامل بنیاد امام رضا علیه السلام افزود: به برکت دهه کرامت، شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت از سال 86 زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی، دبیر کانون های مساجد کشور با حضور 31 دستگاه فرهنگی و اجرایی کشور تشکیل شد که برای گسترش کیفی و کمی برنامه های این دهه تأثیر فراوانی داشت.

وی رواج و گسترش دهه کرامت را مرهون توجه ویژه  مقام معظم رهبری به این دهه دانست و گفت: دهه کرامت به عنوان نهادی پر برکت، رونق خاصی گرفت و از مرزهای کشور فرا رفته است.

جعفری با اشاره به تشکیل 31 دبیرخانه دائمی دهه کرامت در تمامی استان های کشور گفت: از برکات تشکیل شورای هماهنگی و دبیرخانه های دائمی دهه کرامت، 900هزار تولید فرهنگی و هنری  است.

وی با بیان این که دهه کرامت تنها به این دهه ختم نمی شود، اظهار داشت: در طی سال دبیرخانه دهه کرامت ارائه کننده برنامه های مختلف است.

جعفری ادامه داد: با همکاری مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و جامعه المصطفی العالمیه، مجمع خادمان فرهنگی رضوی تشکیل شد و شخصیت های بزرگ فرهنگ رضوی از کشورهای اسپانیا، عراق، نیجریه، مالزی، اندونزی، تونس، پاکسان، آذربایجان، فیلیپین و... عضو آن هستند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha