شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 356332
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
حرم حضزت زینب و حضرت معصومه

حوزه /در میان بانوان با جلالت و بیت رسالت و امامت، دو بانوی آسمانی از جهات مختلف باهم شبهات دارند. شباهت های زینب کبری و بانوی کرامت حضرت معصومه(سلام الله علیهم) را در ذیل مرور می کنیم.

وجه تشابه:

*هر دو سرافرازند که دختر امام معصومند. زینب کبری دختربلند اختر حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت معصومه دختر والا گهر، موسی بن جعفر صلوات الله علیها است.

* هر دو مفتخرند خواهر امام معصوم اند.

*هر دو عمه امام معصوم اند، یکی عمه امام چهارم و دیگری عمه امام نهم.

*هر دو مورد تقدیس امام معصوم قرار گرفته و حجت بالغه الهی، زبان به مدح و ستایش آنان گشوده است.

*هر یک از این دو بانوی بزرگ، مورد تعظیم و احترام سه مفترض الطاعه قرار گرفته اند: حضرت زینب از ناحیه پدربزرگوارش و از سوی برادرش حضرت سید الشهدا  وبرادرزاده اش امام زین العابدین (علیهم السلام) مورد ستایش قرار گرفته، حضرت معصومه (س) نیز از ناحیه جدبزرگوارش حضرت امام صادق و برادر خود امام رضا(ع) و نیز امام نهم حضرت جواد (علیهم السلام) که برادر زاده اش می باشد مورد مدح قرار گرفته است.

*هر کدام از این دو بانو، علاقه شدیدی به برادر و الا مقام خود داشتند، حضرت زینب به امام حسین (ع) و حضرت معصومه به امام رضا(ع).

* مدفن و مضجع هر دو بانوی بهشتی، زیارتگاه عاشقان خاندان پیامبر(ص) است و مرقد مطهر هر یک ازآنان  دلدادگان زیادی دارد و مردم مسلمان حتی از شهرهای دور برای زیارت آن ها سفر می کنند.

* هر کدام ازاین دو مکرمه، دو محل زیارت دارند، حضرت زینب(س) در مصر و شام وحضرت معصومه(س) دربیت النور که محل اقامت شان بود- مدرسه ستیه- ودیگری مدفن مقدس درحرم مطهر .

* هر کدام ازاین دو مکرمه  زادگاهشان مدینه ولی مدفنشان درنقطه ای دور از زادگاهشان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha