جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آنچه امروزه جهان اسلام را تهدید می کند، مسئله انشقاق است؛ جنگ های صلیبی امروز نیز ادامه دارد. اینکه یک صهیونیست خانه فلسطینی را به آتش کشید و طفل شیرخواره را زنده زنده می سوزانند، برای این است که مسلمانان غیرت خود را فراموش کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در آیین افتتاحیه دهه کرامت در شبستان امام خمینی(ره)  حرم حضرت معصومه(س) اظهارداشت: دهه کرامت از ابتکارات ارزشمند زمان ماست، دهه ای که در اول آن میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، در میانه آن، تکریم و تعظیم حضرت احمد بن موسی علیه السلام و در پایان آن، میلاد امام رضا علیه السلام می باشد.

وی درباره نقش احمد بن موسی علیه السلام در ولایت امام رضا علیه السلام گفت: پس از شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، برخی از شیعیان به احمد بن موسی علیه السلام به عنوان فرزند ارشد امام هفتم مراجعه کردند و خواستن که به عنوان امام هشتم با ایشان بیعت کنند که ایشان در آنجا امامت علی بن موسی الرضا علیه السلام را اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی شهر مقدس قم را مورد توجه اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد و افزود: پیش از این که حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روایاتی از امام صادق علیه السلام و امام رضا علیه السلام درباره جایگاه قم و بانوی کرامت بیان شده که نشان از جایگاه این شهر و نقش این بانو در مکتب اهل بیت علیهم السلام می دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره اهتمام علما و بزرگان و ابراز ارادت آنها به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: شخصیت های فراوانی از جمله حضرت آیت الله مرعشی نجفی، سالها نخستین زائر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بود و پیش از این که درب های حرم مطهر باز شود، پشت درب می ایستاد و به انتظار می نشست.

وجود حوزه علمیه از برکت حرم کریمه اهل بیت

 وی افزود: حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، نقطه امید و چراغ فروزانی در سرزمین کشور ماست که محور پناه علاقه مندان و ارادت مندان به اهل بیت علیهم السلام است. حوزه علمیه قم  که ده ها هزار طلبه و فاضل تربیت کرده، از برکت حرم کریمه اهل بیت تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی توجه به ارزش های اسلامی در جامعه را از برکات نهضت امام خمینی(ره) دانست  و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، کاری که امام خمینی(ره) کرد، کارستان و آرزوی دیرینه قرن ها علمای اسلام که حاکمیت خدا و قرآن در جامعه بود را محقق کردند.

وی ادامه داد: اساس نظام حاکم در ایران، ارزش های اسلامی است که در رأس آن مرجع دینی قرار دارد.

مسلمانان غیرت خود را فراموش کرده اند!

اتحاد و برادری در سایه ایمان و اسلام از دستآوردهای انقلاب اسلامی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اتحاد و برادری در سایه ایمان و اسلام را از دیگر دست آوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: آنچه امروزه جهان اسلام را تهدید می کند، مسئله انشقاق است؛ جنگ های صلیبی امروز نیز ادامه دارد. اینکه یک صهیونیست خانه فلسطینی را به آتش کشید و طفل شیرخواره را زنده زنده می سوزانند، برای این است که مسلمانان غیرت خود را فراموش کردند.

وی پراکندگی مسلمانان آسیبی بزرگ دانست  و افزود:  متأسفانه برخی از سردرمداران کشورهای اسلامی به آن دامن می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اتحاد را راه برون رفت از شرایط امروزی دانست و گفت: این که مقام معظم رهبری همواره بر اتحاد و وحدت تأکید می کنند، چون تنها راه نجات است. ما باید با تکیه بر مقام ولایت و توسل به اهل بیت علیهم السلام ارزش های اسلامی را در جامعه حفظ و منتشر سازیم.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha