جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ در سفری که به روسیه و سن پطرز بورگ داشتم، سوار ماشینی شدم و دیدم عکسی از حضرت آقا به آینه چسبانده است، از مترجم خواستم تا از راننده بپرسد که آیا صاحب این عکس را می شناسد؟ او گفت مگر می شود این مرد بزرگ را نشناسم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش گرامیداشت سالروز ورود مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی، گفت: خاطره دل انگیز آن سفر هنوز در خاطر من است، استقبال بی نظیر از فرودگاه تا محل سخنرانی، موج بیکران جمعیت از همه اقشار، این مسیر را انباشته کرده بود، در حدی که ماشین حضرت آقا قادر نبود راه را بشکافد و در نهایت مجبور شد در بخشی از راه از میانبر استفاده کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اظهار عشق و محبت نسبت به رهبری از طرف مردم آذربایجان بی نظیر بود، البته این عشق دو طرفه است، عشق مردم به رهبر و عشق رهبر به مردم؛ با گذشت زمان دامنه این عشق و علاقه بیشتر شده است و در فراسوی مرزها رفته است، مردم همه جای دنیا حتی در قلب دشمن، به رهبر امت اسلام چشم دوخته اند.

وی با نقل خاطره ای افزود: پیش از این در سفری که به روسیه و سن پطرز بورگ داشتم، سوار ماشینی شدم و دیدم عکسی از حضرت آقا به آینه چسبانده است، از مترجم خواستم تا از راننده بپرسد که آیا صاحب این عکس را می شناسد؟ او گفت مگر می شود این مرد بزرگ را نشناسم!، گفت دو آرزو دارم یکی اینکه به پابوس حضرت امام رضا(ع) بروم و دوم این که به دست بوسی رهبر بزرگ ایران شرفیاب شوم.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی اضافه کرد: سفری هم به آفریقا داشتم، پیرمردی به من گفت "من، هم بند و همرزم نلسون ماندلا بودم، سلام مرا به رهبر بزرگ ایران برسان و بگو یک پیرمردی در اینجا هست که خود و خانواده اش آماده اجرای فرامین ایشان هستند". چنین کسی آقا را ندیده است، اما آنچنان عشق و علاقه ای به وی دارد که همه را متحیر می کند.

وی با اشاره به این که امام ما را خرید و آزاد کرد، بیان داشت: امام ما را از دست خاندان کثیفی مثل پهلوی آزاد کرد، خاندانی که در ماه رمضان و در شیراز جشن دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی راه انداخت، خاندانی که حامیانش ابرقدرت های دنیا بوده و 40 هزار مستشار آمریکایی اینجا آمده بودند، فضا طوری بود که عده ای در محافل مختلف جرات نماز خواندن نداشتند، اراذل بر افاضل حکومت می کردند، امام اینها را بر انداخت و حکومت اسلامی تشکیل داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروزه بزرگترین معروف، پشتیبانی از نظام اسلامی است و بدترین منکر، دشمنی با این حکومت. منکر حجاب ظاهری زنان، بسیار کوچک است، منکر بزرگ این است که هر کس به هر وسیله ای با حکومت اسلامی دشمنی کند.

وی با مخاطب قرار دادن دانشگاهیان و حوزویان عنوان کرد: دو بال پرواز حکومت اسلامی، حوزه ها و دانشگاه ها هستند. سنت الهی است که پر و بال یاران امام بریزد، نسل بعدی نه امام را دیدند نه سخنانش را شنیدند، این حلقه مفقوده را چه کسانی باید پر کنند، باید جلسات و حلقات امام شناسی برگزار شود و به نسل بعدی منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به ولایت مداری آیت الله مجتهد شبستری، اظهار کرد: بنده از قدیم الایام ارادت و شناخت خاصی از آیت الله مجتهد شبستری دارم، از ایشان جز حرکت در خط اسلام و انقلاب و تبلیغ دین و وقف نمودن خود به اسلام و انقلاب در کل دوران عمر خود و نمایندگی ولی فقیه در این استان، چیز دیگری مشاهده نکردیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان در سنگرهای مختلفی به اسلام و انقلاب خدمت کرده و در حساس ترین کمیسیون مجلس خبرگان حضور دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha