دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز قرآنی تبلیغی حرم مطهر امام حسین(ع)

حوزه/ هدف از تاسیس مرکز آموزش عالی حرم حسینی، تربیت نسلی توانا در زمینه تبلیغ و ارشاد می باشد تا بتوانند به شبهات دینی پاسخ گفته و به پرسش های مردم پاسخ دهند و معارف اسلامی را با روشی روزآمد به مردم عرضه کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» آستان مقدس حسینی به تازگی یک مرکز تحصیلات عالی برای ادامه تحصیل عالی در علوم قرآنی تاسیس کرده است.

دکتر عبدالرسول الغفاری رئیس این مرکز اسلامی جهانی گفت: مرکز آموزش عالی آستان مقدس حسینی از مراکز برجسته قرآنی است که توانسته از توانایی جوانان و اساتید قرآنی استفاده کرده و از آن برای ارتقای سطح فرهنگی کشور بهره ببرد و علاوه بر آن با ارتباط با مؤسسات علمی و دانشگاه های دینی، نیروهایی برای تبلیغ و ارشاد تربیت کند.

وی افزود: یکی از ماموریت ها و اهداف این مرکز فرهنگ سازی و ارشاد و نهادینه سازی آگاهی و فرهنگ دینی و آموزه های اهل بیت(ع) در جامعه و ایجاد فضایی علمی مبتنی بر اندیشه اصیل اسلامی می باشد و بر این اساس بود که این مرکز آموزش عالی در 18 ذی الحجه 1434 هجری قمری تاسیس شد.

غفاری افزود: هدف و رسالت روشن این مرکز تربیت نسلی توانا در زمینه تبلیغ و ارشاد می باشد تا بتوانند به شبهات دینی پاسخ گفته و به پرسش های مردم پاسخ دهند و معارف اسلامی را با روشی روزآمد به مردم عرضه کنند.

وی خاطر نشان کرد این مرکز تحت نظر وزارت آموزش می باشد و 80 درصد کسانی که پذیرش می کند نوجوانان دارای مدرک ششم ابتدایی هستند و دروسی همچون فقه، عقاید، سیره پیابر و ائمه و اخلاق و علوم جانبی دیگری مانند روان شناسی، جامعه شناسی و کامپیوتر نیز در آن تدریس می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha