یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عاشورا را نقطه کانونی تجلی درگیری نور با ظلمات برای رفع این حجاب دانست و گفت: اگر کسی امامت را قبول کرد همه چیز را قبول کرده و اگر کسی امام را رد کند گویی همه چیز را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین میرباقری  در سومین نشست از سلسله نشست‏های «نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی»، که در مسجدجمکران برگزارشد اظهار داشت: اهل بیت(ع) زیارت را برای هدایت تاریخی ما قراردادند و زیارت نیز طریق قرب همه عالم است.

وی افزود: نفس زیارت یک عهد دو طرفه است و در حقیقت زیارت سیر در وادی توحید است؛ امام داعی الی الله است و ما نیز آن را دعوت می کنیم؛ زیارت نیز از بهترین طرق بندگی است که پاداش آن با حج نیز مقایسه شده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در زیارت، تجلیات الهی بر زائر واقع می شود ولی از ورای حجاب امام این تجلیات صورت می گیرد؛ در حقیقت زیارت هجرت به سوی خدا و فرار از نفس و طواغیت است؛ در حقیقت زیارت یک سیر الی الله است که از وادی ولایت امام عبور می کند و سیر از شرکت و اولیای طاغوت و نظام تاریخی بت پرستی است.

وی گفت: باید بدانیم که صراط مستقیم صراط امام است و راه معرفت الله همین راه و شیعیان و افرادی که راه غیر خدا رفته اند در این مشخص می شود که این افراد مغضوبین و ضالین هستند؛ در حقیقت افرادی که با این شکل به زیارت می روند تجمع حول الامام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با اشاره به این نکته که اربعین ادامه عاشورا است خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در یک حرکت، حجاب سقیفه را دریدند و اصلاحی که در امت کردند این بود که امت را به مدار توحید برگرداندند؛ در حقیقت امام حسین(ع) مسیر تاریخی سقیفه را کور کردند و حجاب سقیفه را شکافتند.

رئیس  فرهنگستان علوم اسلامی عاشورا را نقطه کانونی تجلی درگیری نور با ظلمات برای رفع این حجاب دانست و گفت: اگر کسی امام را قبول کرد همه چیز را قبول کرده و اگر کسی امام را رد کند گویی همه چیز را رد کرده است؛ باید بدانیم که امام زمان(عج) کار فرهنگی را در جمکران انجام داده است حالا اگر کسی بخواهد تزاحمی در این راستا بوجود بیاورد کار درستی نیست.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد در یک ماجرا دمیده شود باید ظرفیت آن نیز وجود داشته باشد؛ این ظرفیت تکوینی است؛ یعنی قم می تواند در آینده تاریخ ظرفیت هدایت بشر را به منصه برساند؛ اربعین ظرفیت تبدیل شدن به یک نقطه کانونی را دارد، ولی باید توجه کرد که این ظرفیت های تاریخی در مراحل مختلف ظهور پیدا می کنند وباید مرحله تاریخ آن برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha