پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اربعین 1398

حوزه/ مبلغ مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان گفت: مسیر زیارتی اربعین تجلی زیارت امت حول محور امام است که نمونه ای از تجلی امت اسلامی در عصر حضور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، خانم بسطامی در مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) که با حضور خواهران طلبه و کارکنان مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه( سلام الله علیها)  گرگان برگزار شد، با اشاره به فضیلت زیارت اربعین بیان کرد: در روایات برای گریه بر امام حسین(علیه السلام) و زیارت حضرت در روز اربعین فضیلت فراوان ذکر شده است که برای انسان های معمولی قابل فهم نیست.

وی افزود: هدف اصلی خلقت انسان و همه دستورات شرع، برای رسیدن به محبت الهی و بندگی خداوند است که لازمه آن حرکت در صراط مستقیم می باشد.

مبلغ مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(سلام الله علیها) گرگان با بیان اینکه صراط مستقیم الهی همان پذیرش امامت و ولایت اهل بیت(علیهم السلام) است، خاطرنشان کرد: راه بندگی خدا از وادی ولایت و امامت می گذرد و از باب ولایت و امامت وصول به معرفت الهی امکان پذیر است.

بسطامی یکی از تحریفات و کارشکنی های دشمن را حذف صراط مستقیم بین بندگان الهی و خداوند معرفی کرد و افزود: دشمن با حربه کافی بودن قرآن برای امت اسلامی، باعث انحراف در مسیر معرفت الهی و حذف جایگاه امامت شد در حالی که کتاب خدا چیزی جز امام نیست.

وی با بیان اینکه در روز قیامت خطاب به انسان می گویند که«قرآن بخوان و بالا برو!»، تصریح کرد: هر اندازه که حقایق قرآن به قلب انسان رسیده باشد، مقام باطنی انسان بالا می رود و حقایق قرآنی در قلب امام است؛ لذا اگر می خواهیم با قرآن طی مسیر کنیم باید همراه امام بود.

مبلغ حوزه با اشاره به کشتی نجات بودن امام حسین(علیه السلام) گفت: در این دریای مواج، طوفانی و ظلمانی که شیطان و اولیای طاغوت ایجاد کردند، همراهی با امام حسین(علیه السلام) و قرار گرفتن در کشتی او باعث نجات از ورطه جهالت و ظلمات شیطان است.

بسطامی با بیان اینکه زیارت امام حسین(علیه السلام) انسان را در صراط مستقیم الهی قرار می دهد، تصریح کرد: وقتی انسان به زیارت می رود، نوری از معرفت امام در قلب او تجلی پیدا می کند و با هر قدم حجابی بین او و امام برداشته می شود.

وی با اشاره به اثر اجتماعی اربعین گفت: در زیارت اربعین جامعه سازی و امت سازی شکل می گیرد و این مسیر در واقع تجلی زیارت امت اسلامی حول محور امام یعنی صراط مستقیم است که نمونه ای از تجلی امت اسلامی در عصر حضور است.

مبلغ حوزه خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین همه نژادها و هویت ها رنگ باخته و همه به رنگ محبت سید الشهدا(علیه السلام) در می آیند که با اهداف مستکبرین و پرچمداران توسعه در تضاد است که می خواهند جلوی این امواج را بگیرند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha