شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بانوان

حوزه/ آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، با حضور آیت الله مجتهد شبستری، مسئولان و مدیران حوزه استان و طلاب خواهر، در مدرسه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، این مراسم ظهر امروز با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و پس از آن، افراشته، مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) تبریز، ضمن خوش آمدگویی به میهمانان حاضر در جلسه، با ارائه گزارش سالانه این مدرسه، گفت: این مدرسه در سال 1387 در دو گرایش فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی و حدیث تاسیس و در سال 1388 مجوز رشته کلام نیز اخذ گردید.

وی افزود: در این مدرسه مجموعا 274 طلبه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 143 نفر به صورت حضوری و 117 نفر به صورت غیر حضوری و از سه استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل حضور دارند.

پس از آن، حجت الاسلام و المسلمین مسعودی نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی با تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین علی(ع) و دخت مکرم نبی اکرم(ص)، با ارائه گزارشی، گفت: در راستای پیشرفت مدارس علمیه خواهران استان، تفاهم نامه همکاری با شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه امضاء کرده ایم که به موجب آن شاهد پیشرفت مدارس علمیه خواهران استان خواهیم بود.

وی افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه علمیه خواهران مهمترین هدف ما جهت فعالیت است و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته گام های اساسی در این راستا برداشته خواهد شد.

آیت الله مجتهد شبستری، نیز در سخنانی با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، گفت: تحصیل در حوزه علمیه از اجر بسیار بالایی برخوردار است که نصیب هر کسی نمی گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: با توجه به تهاجمات فرهنگی و مبتذل غرب، ضرورت فعالیت حوزه علمیه خواهران در راستای ترویج معارف و ارزش های اسلامی، ملموس تر شده است.

بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم با اهداء لوح و جوایزی از طلاب نخبه و ممتاز حوزه علمیه خواهران استان تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha