چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام  صمد ناصری تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز گفت: سبک زندگی امام جواد(ع) باید مورد بحث و بررسی علمی قرار گیرد و این مهم، بر عهده حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام و المسلمین صمد ناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز با بیان این که ائمه معصومین(ع) همگی نور واحد هستند، گفت: حضرت امام جواد(ع) در سنین کودکی به مقام شامخ امامت و ولایت رسیدند و با علم و ادبی که داشتند همگان را به تعجب وا می داشتند.

وی افزود: این سنت الهی است که به هرکس که بخواهد و اراده نماید علم و معرفت عطا می کند و او را به مقام رفیع امامت و لایت می رساند، چرا که در محضر خدا غیر ممکنی وجود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز، با بیان این که سبک زندگی حضرت امام جواد(ع) پر از نکات روح بخش و انسان ساز است، گفت: سبک زندگی ایشان باید مورد بحث و بررسی علمی قرار گیرد و این مهم، بر عهده حوزه و روحانیت است.

وی با بیان روایتی از حضرت امام جواد(ع) در خصوص موجبات کسب رضوان الهی، گفت: حضرت در حدیث شریفی می فرمایند "سه چيز، موجب رسيدن به رضوان الهی است، اول این که نسبت به گناهان و خطاها، زياد استغفار و اظهار ندامت بکند، دوم این که اهل تواضع و فروتنی باشد و سوم اینکه اهل صدقه دادن بوده و كارهاي خير بسيار انجام دهد".

حجت الاسلام و المسلمین ناصری در تشریح روایت فوق، گفت: ندامت و استغفار نسبت به گناهان گذشته، انسان را از گناهان آینده باز می دارد و موجب رضای پروردگار متعال می شود، همچنین اگر انسان اهل تواضع و فروتنی باشد، خشم، غضب، تکبر و حسادتش از بین خواهد رفت و اگر زیاد صدقه بدهد و استغفار کند موجب رقت قلب انسان خواهد شد که همگی رضوان الهی را به دنبال دارد.

وی در ادامه با بیان روایتی از حضرت امام جواد(ع) در خصوص نوع بر خورد با مردم، گفت: امام(ع) سه خصلت را موجب جلب محبّت می دانند که عبارت است از "انصاف در معاشرت و رفت و آمد با مردم"، "همدردي در مشكلات آن ها" و "همراه و همدم شدن با معنويات".

مدیر علمیه مدرسه حضرت ولیعصر(عج) تبریز افزود: تواضع و فروتنی، همدری با مردم، ساده زیستی، صبر و بردباری و عفو گذشت از جمله خصوصیات برجسته حضرت امام جواد(ع) است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) به عنوان پیشوایان دینی بوده و یک الگوی کامل و جامع اسلامی هستند، گفت: هرکسی که خواهان جلب رضایت الهی است باید از راه و روش ائمه معصومین(ع) قولا و عملا پیروی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha