سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سبک زندگی دینی

حوزه/ نشست علمي، تخصصي «خانواده، سبك زندگي و ماهواره» با حضور پژوهشگران و مديران گروههای مرکز پژوهش‌هاي اسلامي رسانه در سالن اجتماعات این مرکز در قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام المسلمين نهاوندي در اين نشست با  اشاره به وضعيت سپهر رسانه‌اي موجود به تعاريف تخصصي و نسبت خانواده و سبك زندگي اشاره و به ارتباط مستقيم اين دو با ماهواره در شرايط فعلي پرداخت.

مديركل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه به سخنان  مقام معظم رهبري و رسالت مورد تأكيد ايشان در مورد هدف اصلي انقلاب اسلامي اشاره و گفت: تمدن سازي نوين اسلامي كه از محورهاي اصلي آن خانواده و سبك زندگي است بسيار مورد تأكيد رهبري معظم بوده كه در حكم رياست سازمان در دورة جديد نيز تأكيد گرديد و بر همين اساس است كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي بيشترين تلاش خود را در اين راستا به كار برده‌اند.

وی به رسالت رسانه به ويژه اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي رسانه اشاره و افزود: با توجه به اتاق فكر موجود در ساخت برنامه‌هاي ويژه خانواده در شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان، لازم است اين اداره كل با ارسال به موقع پژوهش‌ها در اين زمينه به مدد برنامه‌سازان و مديران رسانه ملي برود.

حجت الاسلام والمسلمین نهاوندی در ادامه با تشريح فشارهاي اجتماعي و رواني كه بر خانواده ايراني از قبيل طلاق، بيكاري ، اعتياد و ... وارد مي‌شود گفت: لازم است باری از دوش خانواده كه تربيت‌كننده سرمايه انساني است با ارائه راهكارهاي مناسب و هنرمندانه با تقويت اميد و نشاط و ارتقاء بنيه‌هاي ديني از طريق رسانه برداريم.

وي در پايان افزود: فرصت‌هاي بسيار زيادي كه دين در اختيار ما قرار داده است لازم است از آن استفاده نماييم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha