دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله ابوالقاسم خزعلی عضو دیرین جامعه مدرسین را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  متن این پیام  تسلیت که به  امضای آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین رسیده بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم جلیل القدر و مجاهد نستوه مرحوم آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی(ره) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

 این فقیه صمدانی و عالم ربانی که از اعضای دیرینه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از نخستین یاران امام عظیم الشأن(ره) در نهضت خود و یار دیرینه رهبر معظم انقلاب و از مجاهدین خستگی‌ناپذیر در طول دوران رژیم منحوس پهلوی بود که رنج زندان و تبعید را برای خود هموار ساخت و پس از انقلاب نیز لحظه‌ای از خدمت امام و انقلاب در عرصه‌های مختلف به ویژه در شورای محترم نگهبان و مجلس خبرگان رهبری باز نایستاد.

 مواضع روشنگرانه و شجاعت اظهار ایشان در برابر حملات لیبرال‌ها و سکولارها در طول سالهای دهه هفتاد و هشتاد زبانزد بود و کرسی تدریس ایشان در حوزه‌های علمیه و نیز تربیت شاگردان فراوان و تأسیس مراکز مختلف اسلامی از جمله بنیاد بین المللی غدیر بخش از کارنامه درخشان علمی و فرهنگی ایشان است.

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عضو دیرین و خدوم را به محضر حضرت بقیة الله الأعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، بیت معظم ایشان و عموم دوستداران، یاران و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌نماید.

 و السلام علیکم رحمة الله و برکاته

 محمد یزدی

 رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha