یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ افتتاحیه دوازدهمین سال دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ معاون آموزش فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه ۶۷۰ طلبه در مرکز فقهی ائمه اطهار به تحصیل می پردازند، ابراز داشت: تاکنون ۱۳۷ طلبه از این مرکز فارغ التحصیل شده اند و ۱۵۱ استاد به تدریس دروس می پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین صرفی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه  بیستمین سال دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در سالن همایش این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه حرکت در مسیر علم آموزی براساس اهداف ترسیم شده خداوند برای انبیاء است، اظهار داشت: ما به عنوان اهل علم و طلاب حوزه باید تداوم دهنده رسالت انبیاء الهی و عامل به دستور قرآان کریم باشیم.  

وی بر لزوم تزکیه طلاب تاکید کرد و گفت: مطابق با آیات قرآن کریم، تزکیه بر تعلیم مقدم دارد و باید این مسئله را نصب العین خود قرار دهیم. 

معاون آموزش فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: مسائل اخلاقی و معنوی را باید در اولویت قرار دهیم و در این راه گام های مهمی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین صرفی تصریح کرد: شعار اصلی ما در معاونت آموزش «عمل به تزکیه» است چرا که مقدم بر تعلیم می باشد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات معاونت آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرداخت و ابراز داشت: راه اندازی سامانه جامع آموزشی مرکز فقهی یکی از مهم ترین اقدامات این مرکز بوده است؛ این سامانه در دروس خارج و فقه اصول اجرایی شده و در بخش تفسیر و کلام نیز راه اندازی خواهد شد. 

معاون آموزش  فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه نواقص مدرس ها به طور کامل رفع شده است، گفت: همچنین ساماندهی خوبی در زمینه کتب مرکز صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین صرفی با اشاره به تحصیل 205 طلبه در بخش فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، ابراز داشت: امسال 50 نفر مورد پذیرش این مرکز در بخش فقه و اصول قرار گرفتند.

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه تقویم آموزشی تقدیم شورای آموزشی شده است، گفت: نسبت به برخی آئین نامه ها با استفاد از تجارب اساتید تغییراتی صورت گرفته است و ان شاءالله از آئین نامه جدید استفاده خواهیم کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین صرفی با بیان اینکه از جزوه های حاشیه در بخش سطح استفاده خواهد شد، گفت: کلاس های حاشیه، متنی و توضیحی خواهد بود و نسخه الکترونیک حاشیه ها را ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 670 طلبه در مرکز فقهی ائمه اطهار به تحصیل می پردازند، ابراز داشت: تاکنون 137 طلبه از این مرکز فارغ التحصیل شده اند و 151 استاد به تدریس دروس می پردازند.

معاون آموزش  فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین در پایان از انتشار 196 کتاب خبر داد و گفت: همچنین تاکنون 117 نشست علمی در زمینه های مختلف برگزار شده است.

انتهای پیام/313/33 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha