یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد حسین عظیمی - مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)از پذیرش ۱۵ طلبه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در مجموع ۷۰ طلبه به تحصیل اهتمام دارند و حدود ۲۹ استاد که خود از طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) می باشند، به تدریس می پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عظیمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیستمین سال دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در سالن همایش های این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه فقر از دیدگاه انسان و قرآن امری ذاتی است، اظهار داشت: آن کس که انسان تر و آگاه تر است، فقیه است.   

وی با بیان اینکه طلبگی و سائل بودن در سرشت انسان نهادینه شده،گفت: بر این اساس، حضرت محمد(ص) اول طلبه عالم است.  

مدیر مدرسه علمیه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه فقر در همه زمینه ها همراه انسان است، گفت: فقیر زمانی می تواند بر پای خویش بایستد که به غنی بالذات تکیه کند.

*حوزه علمیه قم غنی ترین دانشگاه عالم است

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی افزود: امروز حوزه علمیه قم از آنجا که به فقر خویش پی برده و به غنی بالذات تکیه کرده است، ثروتمندترین و غنی ترین دانشگاه عالم است.

وی با بیان اینکه افتخار می کنیم قرآن متن درسی اصلی حوزه های علمیه است، ابراز داشت: تنها کتابی که ائمه اطهار(ع) مطالعه می کردند و علما از آن ارتزاق علمی کردند، قرآن بوده است.

مدیر بخش تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه عزت پیامبر(ص) در سایه تفسیر و تبلیغ قرآن کریم حاصل شد، اظهار داشت: عالمان نباید علم خود را از غیر قرآن بگیرند. 

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی با بیان اینکه قرآن چشمه علوم معنوی و مادی است،  افزود: قوام علم به برهان است و کسی که با قرآن ارتباط ندارد، برهان نیز ندارد.

وی با اشاره به چهارمین سال فعالیت این مرکز در بخش تفسیر قرآن کریم، گفت: امسال در بخش تخصصی تفسیر حدود ۲۴ استاد تحت 35 عنوان درسی متنوع تدریس می کنند.

مدیر مدرسه علمیه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: همچنین طلابی که در فقه و اصول و کلام تحصیل می کنند نیز می توانند در دروس تفسیر شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی با بیان اینکه دروس تفسیر این مرکز از 5 سال پیش با کمتر از ده نفر آغاز شد، گفت: امروز حدود ۲۰۵ طلبه مرکز فقهی از بخش تفسیر استفاده می کنند که شامل 81 نفر طلاب تخصصی تفسیر و 70 طلبه مدرسه تفسیری ائمه اطهار می باشند.

وی افزود: تنها مدرسه علمیه در قم هستیم که طلاب از سال اول با گرایش قرآنی شروع به تحصیل می کنند.

مدیر بخش تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: در سال گذشته که سال دوم فعالیت مدرسه علمیه ائمه اطهار(ع) بود، تفسیر سوره «یس» از ابتدا تا انتها براساس تفسیر ابوالفتوح رازی با تمام جزئیات تدریس شد و این مسئله در هیچ حوزه علمیه ای تا به حال سابقه نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیمی از پذیرش 15 طلبه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: در مجموع 70 طلبه به تحصیل اهتمام دارند و حدود 29 استاد که خود از طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) می باشند، به تدریس  می پردازند. 

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha