شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 358297
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
تجلیل /مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ مراسم افتتاحیه بیستمین سال دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در رشته های مختلف آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مراسم افتتاحیه  بیستمین سال دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت الله محمدجواد فاضل، معاونان این مرکز، اساتید و طلاب برگزار شد.

این مراسم بیستمین سال آغاز دروس تخصصی فقه و اصول، دوازدهمین سال دروس تخصصی کلام، پنجمین سال دروس تفسیر قرآن کریم و سومین سال دروس مدرسه علمیه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بود. 

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین صرفی معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سخنانی با اشاره به تحصیل 205 طلبه در بخش فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، ابراز داشت: امسال 50 نفر مورد پذیرش این مرکز در بخش فقه و اصول قرار گرفتند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی معاون مرکز تخصصی کلام و مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از فعالیت حدود 37 عنوان درسی مربوط به مذاهب اسلامی در سال گذشته خبر داد و گفت: از آغاز سال تحصیلی جدید، 50 جلسه درسی برگزار شده است.

سپس حجت الاسلام والمسلمین عظیمی مدیر بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سخنانی با اشاره به  چهارمین سال فعالیت این مرکز در بخش تفسیر قرآن کریم، گفت: امسال در بخش تخصصی تفسیر ۲۴ استاد تحت 35 عنوان درسی متنوع تدریس می کنند.

سخنران پایانی این مراسم آیت الله جواد فاضل لنکرانی در سخنانی با اشاره به فعالیت مرکز فقهی ائمه اطهار در زمینه پژوهش، ابراز داشت: امروز بسیاری از مراکز  جمهوری اسلامی برای رفع نیازهای پژوهشی فقهی خود به این مرکز مراجعه می کنند چرا که پژوهش های فقهی این مرکز اطمینان بخش است. 

خاطرنشان می شود در پایان این مراسم از ممتازین رشته های فقه و اصول، تفسیر قرآن کریم و اصول و مذاهب اسلامی تقدیر و تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha