یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام تقوی - جامعه المصطفی گرگان

حوزه / با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعةالمصطفی گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان،  حجت الاسلام تقوی، در این مراسم اظهارداشت: جایگاه و اهمیت علم اندوزی در تعالیم اسلامی امروز برهیچ کس پوشیده نیست در شرافت و فضیلت علم ، حمدو مدح دانش پژوه و حامل علم، اخبار و احادیث فراوان رسیده که به حد تواتر، بلکه از حد تواتر نیز بیشتر است.

مسئول جامعة المصطفی گرگان، با بیان اینکه ،هیچ گنجی نافع تر از علم نیست،گفت:ا مراد از علم که در منابع اسلامی مورد مدح قرار گرفت علم دین و فهم شریعت است« من یرد الله به خیرا یفقه فی الدین»

وی  تصریح کرد:  امروز استکبار جهانی به منظور جلوگیری از گسترش و نفوذ اسلام و حفظ منافع نامشروع خود با تکیه بر عناصر ناصالح مسلمانان را بر ضد یکدیگر شورانده و بین مسلمانان اختلاف و تفرقه انداخته است لذا امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به اتحاد و انسجام بین مسلمانان را داریم. بنابراین مانیاز به عالم متعهد مهذب دارای رویکرد تقریبی داریم.

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: به لطف الهی زمینه تربیت عالم متعهد با رویکرد تقریبی در جامعه المصطفی این نهاد علمی و بین المللی با هویت حوزوی فراهم است. جامعه المصطفی بویژه مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی با تکیه برمنطق و عقلانیت و با بهره گیری از آموزه های اسلام و قرآن و سنت نبوی آرمان و اندیشه های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری ارزشها و سنتهای اصیل حوزوی درصدد تربیت عالمان دینی، متخصص و دانش آموختگان پارسا، مسئولیت پذیر وموثر در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha