پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز وظیفه ما این است که اندیشه اسلام ناب را نسبت به زن را برای جهانیان تبیین کنیم و در این مسیر نیاز به مطالعه فراوان منابع مختلف و دقت در بیان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران اظهارداشتند: حضرت محمد(ص) برای حفظ، نشر و تبیین اسلام، گروهی را به عنوان فقیهان دین معرفی کردند که در احادیث اهل بیت(ع) جایگاه والایی برای این چنین کسانی برشمرده شده است.

معظم له  با بیان این که کسی که توانسته ابعاد اسلام را به خوبی بشناسد فقیه محسوب می شود بیان داشتند: کسانی می توانند دژ اسلام را حفظ کنند که خود را ادامه دهنده  راه پیامبر(ص)  بدانند و از سویی دارای صفت خشیت باشند.

استاد خارج فقه حوزه تاکید کردند: امام خمینی(ره) به علت داشتن ویژگی فقاهت توانستند در جهان تحول ایجاد کنند و اسلام ناب را به عرصه جهان معرفی نمایند.

ایشان در ادامه گفتند: نباید به علم کم اکتفا کنید، اولین ویژگی یک طلبه موفق، رها کردن تعلقات دنیوی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تلاش دشمنان برای کج فهمی مردم از دین را مورد تاکید قرار داده و  افزودند: بی توجهی اسلام به بانوان از مسائلی است که دشمنان دین، بسیار به آن توجه کرده اند.

 این مرجع تقلید تصریح کردند: قرآن به ما دستور می دهد که وقتی دو دسته از مسلمانان با یکدیگر به نزاع پرداختند، شما به حدی قوی باشید که بر سر اندیشه های خود باقی باشید و اگر از میان این دو، گروهی را ظالم یافتید در مقابل آن بایستید.

به مسائل زنان بیشتر توجه شود

ایشان افزودند: استبداد و استکبارجهانی، مردم را تحت سلطه خود قرار داده اند و کار مهم امام خمینی(ره) این بود که اسلام ناب را به مسلمانان جهان نشان داد و اکنون وظیفه ما این است که راه ایشان را ادامه دهیم و اسلام واقعی را به جهانیان نشان دهیم و مخصوصا در مسائل زنان بیشتر باید کار کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی به علاقه مردم دنیا به آگاهی از اندیشه های اسلام اشاره کردند و بیان داشتند: مردم کشور آذربایجان به علت تغییر نگارش شان به حروف لاتین، از ادعیه و قرآن دور شده اند.

استاد خارج فقه حوزه به سفر خود به کشور آذربایجان اشاره کردند و اظهار داشتند: وظیفه ما شیعیان است که اندیشه اسلام، نسبت به زن را به جهانیان نشان دهد و در این مسیر نیاز به مطالعه فراوان منابع مختلف و دقت در بیان است.

ایشان در پایان بر تحصیل همراه با عبادت طلاب تاکید کردند و گفتند: امام(ره) این انقلاب را زمینه ساز ظهور می دانستند و ما طلاب باید تحصیل خود را با تهذیب و شب زنده داری همراه کنیم تا بتوانیم به مراحل عالی رشد برسیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha