پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: متأسفانه نتوانسته ایم در فرهنگ سازی غدیر درست عمل کنیم و لازم است که این موضوع مهم همانند عاشورا همگانی و فراگیر شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار¬ اعضاء ستاد بازسازی غدیر گفتند: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب با حمایت آحاد مردم از بسیجی گرفته تا سپاهی و ارتشی توانست، 8 سال دفاع مقدس را در برابر مزدوران و دژخیمان حزب بعث و حامیان غربی و شرقی پیروز شود و پرونده درخشانی از آن دوران سخت در پهنه تاریخ به یادگار بگذارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به موضوع مهم غدیر اشاره کردند و اظهارداشتند: اگر مردم ولایت مدار و متدین به غدیر اهمیت بیشتری بدهند و غدیر هم مانند عاشورا فراگیر و همگانی شود، قطعا مسئله غدیر در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

ایشان یکی از دلایل جهانی شدن عاشورا را  فرهنگ سازی آن عنوان کردند و اظهار داشتند: موضوع فرهنگ محرم و امام حسین(ع) چون از آغاز به خوبی در جامعه نهادینه شده بود باعث شد مردم عاشقانه و در بدترین شرائط و سختیها در زیر خیمه امام  جمع شوند و تنها در اربعین 20 میلیون جمعیت دور این خیمه بگردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مسئله غدیر هم لازم است مانند عاشورا شود و این امر نیازمند به فرهنگ سازی و حمایت همه مردم است،گفتند: متأسفانه نتوانستیم در فرهنگ سازی غدیر درست عمل کنیم و بدتر از همه اینکه

همین موضوع باعث شده با اینکه در آستانه ایام غدیر ، مردم به فکر محرم و بهتر برگزار شدن برپایی مجالس برای عاشورا باشند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: پیامبر خاتم(ص)در همان ابتدا مسئله نبوت و ولایت را با هم تبلیغ و بیان می کردند و ما مسلمانان اعتقاد داریم همانطورکه نبوت و ولایت از جانب خدا وضع و برگزیده شده، موضوع امامت هم، این گونه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: موضوع غدیر و اهمیت آن بقدری مهم است که پیامبر(ص) در جلسات مختلفی که با مردم داشتند حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود مطرح می کردند و همه اصحاب خاصه و عامه هم بر این امر صحه می گذاشتند و حتی بعد از رحات پیامبر(ص) که بعضی از فتنه گران دست به توطئه علیه امامت زده بودند، بازهم شخصیتهایی مانند سلمان و ابوذر به حمایت از ولایت برخاستند و این مسئه بیانگر اهمیت موضوع ولایت و غدیر است.

این مرجع تقلید در توصیه به اعضای ستاد بازسازی غدیر تاکید کردند: لازم است برای فرهنگ سازی غدیر و آشنایی بیشتر مردم  با این واقعه، بازسازی غدیر در درون شهر و در متن جامعه صورت بگیرد و حتی برای برگزار شدن بهتر آن باید از قبل اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتری نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha