دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید اداره حرمین شریفین تحت نظر همه مسلمانان باشد گفتند:باید از جهان اسلام افرادی معین شوند تا حرمین شرفین را اداره کنند تا شاهد این همه جنایت و بی کفایتی نباشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با تسلیت به بازماندگان حادثه دلخراش منا اظهارداشتند:جریانی که در مکه به وقوع پیوست، حادثه بسیار تلخ بود که لحظه ای نمی توان آن را فراموش کرد.

ایشان با اشاره به بیانات حضرت امام (ره) در باره آل سعود  و وهابیت گفتند: وهابیت مسلکی خرافی وجعلی است که دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام آن را به وجود آوردند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که نام واقعی عربستان سعودی، حجاز بود و دشمنان  برای این که بتوانند در آن سرزمین دخل و تصرف کنند نام آن را به عربستان سعودی تغییر دادند و آل سعود جنایت کار را به وجود آوردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآورشدند: وهابیت و آل سعود علاوه بر  ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، نوکر آمریکا و بیگانگان در برابر اسلام هستند، چراکه پول نفت و گاز  را در راه مقاصد شوم دشمنان اسلام خرج می کنند و از طرفی ارتباط شدیدی با صهیونیست ها دارند.

ایشان  با بیان این که مسلمانان نباید در برابر جنایات رژیم آل سعود و صهیونیست ها ساکت باشند گفتند: امت اسلام باید مسجد الاقصی و مسجد الحرام را از دست غاصبان بگیرند و دولت ایران اسلامی  نیز باید این مسئله را تعقیب کند.

معظم له تصریح کردند: آل سعود از اداره حرمین شرفین عاجز است و با بی کفایتی خود هرسال مرتکب جنایت علیه حجاج بیت الله الحرام می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان این که  باید اداره حرمین شریفین تحت نظر همه مسلمانان باشد گفتند:باید از جهان اسلام افرادی معین شوند تا حرمین شرفین را اداره کنند تا شاهد این همه جنایت و بی کفایتی نباشیم.

*احتمال عمدی بودن حادثه

ایشان با بیان این که حادثه منا یک فاجعه تصادفی نیست و بیشترین ضربه ها  از این حادثه متوجه مردم ایران شد گفتند: این حادثه شاید عمدی باشد و نقشه  علیه ایرانی ها کشیده باشند،از  دولت انتظار داریم به جد این مساله را تعقیب و دنبال کند، سعودی ها این مساله را به قضا و قدر ربط می دهند و حرف های نامربوطی می زنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان این که  هیچ مسلمان با غیرت و با ایمانی نمی تواند در جریان این حادثه بی تفاوت باشد گفتند: در اربعین بیست میلیون زائر  در کربلا  اداره می شوند و چنین جریانی پیش نمی آید؛ اما سعودی ها توانایی اداره 2 میلیون حاجی را ندارند و این نشان از بی لیاقتی آنان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha