چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ دستگاه حاکمیتی آل سعود کاملاً تحت سیطره ی استکبار می باشد، ضروری است جلوی این کانون فتنه گرفته شود، چرا که اگر این کار صورت نگیرد فتنه دامنِ همه را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امروز مدرسه عالی شهید مطهری شاهد تجمع فضلا، اساتید و طلاب حوزه علمیه استان تهران در اعتراض به فاجعه ی دردناک منا و همدردی با خانواده های عزادار بود.

در این تجمع اعتراضی حاضرین با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آل سعود وهابی» و «آل سعود ننگت باد ، آمریکا مرگت باد» جنایت و سوء مدیریت آل سعود، در تأمین امنیت زائران حرم امن الهی را محکوم کردند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ضمن عرض تسلیت به خانواده های عزادار حاجیان ایرانی، با بیان اینکه درباره ی این واقعه دو تحلیل می شود ارائه کرد، گفت: یک تحلیل حداقلی و یک تحلیل حداکثری در مورد این حادثه وجود دارد. تحلیل حداقلی این است که بگوییم حکام آل سعود در اثر سوء تدبیر این حادثه را آفریدند و خود را رسوا کردند. و جهان اسلام نیز بیشتر از گذشته نسبت به بی کفایتی و بی لیاقتی این خاندان آگاه تر شدند، و لذا آنان دیگر نمی توانند برای اقناع مسلمین جهان توجیهی برای جنایات خود بیان کنند. و چنانکه عنوان «خادم الحرمین» را از این ها بگیریم، کسی آنان را به گوسفند چرانی هم قبول نمی کند.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دانشگاه ادامه داد: تحلیل حداکثری هم می تواند شامل مسائل پیچیده تر و حقایق دردناکی باشد، که در آینده ابعاد آن بیشتر روشن خواهد شد. اگر کسی از مناسک حج و شرایط حضور حاجیان در منا اطلاع داشته باشد و نیز متوجه دشمنی و بغض منافقین نسبت به تجمع مسلمین در موسم حج نیز باشد، به این نتیجه می رسد که امکان ندارد بدون برنامه ریزی این جنایت اتفاق بیافتد. چرا که انواع دوربین های امنیتی و نیروهای نظامی دائماً آنجا را رصد می کنند و خیلی راحت اوضاع امنیتی منا و مکه را تحت کنترل خود دارند و محال است با این همه امکانات بصری و حضور نیروهای شان در سرزمین منا از قتل عام 2000 نفری بی خبر باشند و یا اظهار بی اطلاعی کنند، و با علم به این مسائل، زائران مظلوم زیر گرمای سوزان و بدون هیچ امکاناتی در پشت نرده ها محصور شدند، و آنان هیچ اقدامی جهت نجات زائران انجام ندادند.

وی با تاکید بر اینکه شواهد نشان از عمدی بودن کشتارِ حجاج توسط آل سعود دارد، اظهار داشت: آیا نیروهای امنیتی آل سعود وقتی تصمیم به مسدود سازی راه ها می کنند و هیچ راه خروجی اضطراری نیز تدارک ندیده اند، نمی دانند چه اتفاق تلخی در انتظار سرنوشت زائران خواهد بود؟ و بدتر از این جنایت، عدم اجازه به حضور امدادگران برای کمک رسانی است و با بی رحمی تمام شاهد جان دادن مجروحین حادثه بر روی زمین داغ منا بودند. و خدا می داند حاجیان با چه آه و ناله ای به سمت آسمان ها عروج کردند. و کسی جز حضرت بقیه الله(عج) صدای ناله و تضرع آن ها را نمی شنید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان با تأکید بر اینکه دستِ جنایت جبهه ی کفر امروز از آستین آل سعود ملعون بیرون آمده است، گفت: دستگاه حاکمیتی آل سعود کاملاً تحت سیطره ی استکبار می باشد و لذا وقوع این جنایت بصورت عمدی از طرف آن ها حتمی است. و ضروری است جلوی این کانون فتنه گرفته شود، چرا که اگر این کار صورت نگیرد فتنه دامن همه اعم از ظالم و مظلوم را خواهد گرفت. بنابراین وظیفه طلاب و روحانیون است که با روشن گری های آگاهانه، منافقین و جنایت کاران آل سعود را رسوا کنند و اگر چنانچه کم کاری در این خصوص صورت پذیرد، ما مسئول خواهیم بود و باید در برابر خداوند متعال پاسخگو باشیم.

گفتنی است در این مراسم، استاد رشاد،مسئول شورای حوزه تهران، حجت الاسلام والمسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه تهران استان تهران و سایر معاونین حوزه تهران حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha