دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی

حوزه/ معاون طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه قزوین گفت: کشورهای اسلامی باید سفیر سعودی‌ها را اخراج نمایند تا درس عبرتی برای آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام علاءالدین صفی خانی، ضمن تسلیت فاجعه غمبار و دردناک منا اظهار داشت: کشور عربستان نمی‌تواند خادم خوبی برای حرمین شریفین باشد و باید در رابطه با این حادثه به جهان اسلام به خصوص ملت ایران پاسخ دهد.

وی ضعف مدیریت را از اصلی‌ترین عوامل بروز چنین حوادثی عنوان کرد و افزود: جهان اسلام باید روی حادثه منا ورود جدی‌تری داشته باشد تا نحوه مدیریت حج تغییر پیدا کند.

این مسئول ، با بیان این که حرمین شریفین متعلق به یک کشور خاص نیست بلکه متعلق به همه جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: اگر جهان اسلام در مقابل این فاجعه عظیم سکوت اختیار کند در آینده شاهد وقایع و اتفاقات ناگوارتر خواهیم بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آل سعود نمی‌تواند مدیر خوبی برای مناسک حج باشد، چرا که آنها نیروی کافی و توانمند برای امدادرسانی و مدیریت این حرکت عظیم دینی و مذهبی را ندارند.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی به خصوص وزارت امور خارجه باید در این خصوص واکنش جدی نشان دهند و همه کشورهای اسلامی باید سفیر سعودی‌ها را اخراج نمایند تا درس عبرتی برای آنها باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha