دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ اساتید، طلاب و فضلای خواهر جامعة الزهرا(س)در اعتراض به حادثه اسفناک منا، با تجمع اعتراضی بی کفایتی حکام آل سعود در مدیریت حجاج بیت الله الحرام را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،تولیت حرم حضرت معصومه(س) در این تجمع اعتراضی ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، مردم ایران و به خصوص خانواده های بازماندگان این فاجعه در سخنانی به تبیین مقام رفیع مومن نزد خدای متعال و همچنین بی کفایتی رژیم آل سعود در برگزاری مناسک حج پرداخت.

وی گفت: حجاج عزیز برای رضای خدا و عمل به تکلیف الهی از تمام تعلقات مادی گذشتند و با مشقت بسیار، ترک دیار خویش کردند ولی متأسفانه چنین واقعه ای برای آنان رخ داده است.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: این عزیزان ارکان حج واجب را انجام داده و برای انجام قربانی بر می گشتند که مرگ آنان را فرا گرفت و با لب تشنه و با لباس احرام به لقاء خدا پیوستند.

وی اظهار داشت: اگر هم اکنون با این بی کفایتی ها مقابله  نشود، احتمال وقوع این حوادث ناگوار در سال های آینده نیز خواهد بود.

امام جمعه قم ابراز داشت: حجاج، مهمان و ضیوف الرحمان به شمار رفته و آل سعود طی 80 سال بی کفایتی، ثابت کردند که توان این پذیرایی را ندارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: عامل این فاجعه انسانی، مدیریت غلط و بی کفایتی سعودی ها بوده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان ساخت: اکنون وقت آن رسیده که تمام جهان اسلام ضمن اعلان انزجار از بی لیاقتی آل سعود به آنان بفهمانند که نه حرم شریفین ملک شماست و نه شما لایق انجام این مراسمات هستید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: مکان های مقدس، ملک تمام مردم است و باید همه مردم در اداره آن نظر داشته باشند.

وی افزود:بدون شک این عزیزانی که دور ازخانه و در حال ادای وظیفه دینی خود به خاطر مدیریت غلط و ناشایسته آل سعود  به لقاء الله پیوستند شهید هستند و شهادت آنان امر مسلمی است.

امام جمعه قم با انتقاد از رژیم بی لیاقت آل سعود در برگزاری کنگره عظیم حج تاکید کرد:در همه جای دنیا مرسوم است که اگر مسئولی خطا و اشتباهی انجام می دهد از مردم عذرخواهی می کند و حتی از مقام خود استعفا می دهد اما این شاهزاده های عیاش بی لیاقت نه تنها مجازات نمی شوند بلکه حتی یک عذرخواهی هم نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان تصریح کرد: از رئیس جمهور محترم تقاضا داریم اکنون که سران کشورهای اسلامی در سازمان ملل حضور پیدا کرده اند، با همفکری آنان علیه آل سعود بی لیاقت، تصمیم قاطعی بگیرند.

گفتنی است: طلاب و فضلای خواهر جامعة الزهرا(س) با سردادن شعار «الله اکبر»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و ... اعتراض خود را به این واقعه نشان دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha