شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: رژیم آل سعود از شعارها و بی آبرویی می ترسد، ولی ما می گوئیم باید جنازه های جان باختگان به وطن بر گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مرجع تقلید پیش از ظهر  امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرای(س) تهران که در دفتر معظم له برگزار شد، به حادثه تلخ منا اشاره کردند و اظهار داشتند: حادثه منای حج امسال از اتفاقاتی است که جهان اسلام را غصه دار کرده و بدتر از همه این که سران رژیم آل سعود نمی خواهند جنازه های عزیزان ما را به وطن برگردانند.

وحشت حکام عربستان از  «شعار مرگ بر آل سعود»

 از حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: دلیل حرکت این رژیم هم مشخص است، چون نمی خواهند مردم دیندار و انقلابی ایران  و مسلمانان جهان  با دیدن این جنازه ها، «شعار مرگ بر آل سعود را سر دهند و فریاد بزنند.

ایشان گفتند: حکومت آل سعود از این شعارها و بی آبرویی می ترسند، ولی ما می گویم باید این جنازه ها به وطن بر گردد و مردم مظلوم و امت حزب الله ایران« شعار مرگ بر رژیم آل سعود» را فریاد بزنند تا همه بدانند حرمین شریفین در دستان چه رژیمی افتاده است.

 این مرجع تقلید  اظهار داشتند: این رژیم اول از ترس بی آبرویی تعداد کشته ها را اعلام نکرد و تنها می گفتند، تعداد کمی کشته شدند،  ولی با فشار ملت ها ، عنوان کردند حدود 4 هزار نفر کشته شدند. این یک بی آبروی مسلم برای رژیم آل سعود، و هابیت و  برای کسی است که ادعای خادم بودن حرمین شریفین را دارد.

معظم له در ادامه بابیان اینکه اسلام  برای نشر آموزه های دین نیازمند به دو گروه اهل علم و جهاد گران است، خاطر نشان ساختند: شیخ مفید، شیخ طوسی و بسیاری از بزرگان، از این دسته اند و توانستند با تلاش های زیاد و جهاد علمی فراوان، مبانی و تمدن اسلام ناب را در سطح جهان نشر و توسعه دهند.  

 *علم فقه عالی ترین علوم در بین سایر علمها

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که  شما طلاب خواهر در دسته اول قرار دارید، به چند نکته بسیار مفید درباره فراگیری فقه و علوم آل محمد(ص) در حوزه و شئونات طلبگی هم اشاره کردند و ابراز داشتند: جهان اسلام در شرائط بسیار حساس و ویژه ای واقع شده، این امر می طلبد کسانی که برای نشر معارف دینی گام بر می دارند،  عالم، مجهز به علوم روز، فقیه، اخلاص و دارای تقوای الهی باشند تا بهتر بتوانتد تأثیر گذار شوند.

 ایشان با اشاره به اینکه فراگیری علوم آل محمد(ص) و علم فقه از با فضیلت ترین و شریفترین علم ها در بین سایر علوم است، گفتند: علم فقه از آن دسته علمهایی است که انسان با یادگیری آن به کمال رهنمود می شود و از این لحاظ علم فقه از عالی ترین علوم است.

* طلبگی  سند افتخار علمای گذشته

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: طلبگی به باور خیلی ها از پر فضیلت ترین شغلها است و علمای گذشته این طلبگی را سند افتخار برای خود می دانستند؛ بنابراین قدر این فرصت را بدانید و برای ترویج اسلام ناب تمام همت و اراده خود را بکار بگیرید.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha