جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: حوزه از سیاست جدا نیست؛ چراکه تمام دشمنان به میدان مقابله با اسلام و قرآن آمده و وظیفه ماست که به میدان بیاییم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له، عصر امروز در دیدار با استاد رشاد رئیس شورای حوزه علمیه تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن تبریک اعیاد غدیر و اظهار تاسف از وقوع فاجعه منا، اظهار داشتند: این حادثه، فاجعه ای بزرگ برای جهان اسلام بود که حتی نمی توان آن را یک لحظه فراموش کرد و برای بازماندگان این حادثه صبر جمیل درخواست می کنیم.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: باید برای حرمین شرفین فکری شود؛ چراکه مسلمانان همانند مسجدالاقصی در آن گرفتار شده اند.

ایشان در ادامه خاطرنشان ساختند: اگر بتوانید گزارشی که درباره فعالیت های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارائه کردید، به پیش ببرید، کار بزرگی انجام داده اید.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: لازم است افرادی که با شما همکاری می کنند، در مرحله اول فقیه باشند؛ چراکه این گونه افراد می توانند تاثیر گذار باشد.

معظم له با بیان این مطلب که فقیه، عارف فریادگر و مجاهد است، افزودند: باید افرادی فقیه در ساز و کار شما قرار بگیرند تا بتوانند پاسخگو باشند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: لازم است افرادی در حوزه های مختلف تربیت شوند تا بر علوم و موضوعات مسلط باشند؛ بنابراین باید در قدم بعدی افرادی را برای علوم مختلف تربیت و طبقه بندی کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: رژیم آل سعود با آیات قرآن بازی کرده و این کتاب آسمانی را با تعداد بالا به چاپ رسانده است، اما از آن طرف به آن عمل نکرده و نوکری آمریکا را انجام می دهد.

معظم له تصریح کردند: وظیفه حوزه، علما و مؤسسات این است که قرآن را درست فهمیده و به درستی آن را ترویج نمایند.

ایشان با اشاره به تبریک برخی از شخصیت های دنیا به پادشاه عربستان، اظهار داشتند: دولتی که این همه جنایت انجام داده، جای گفتن تبریک ندارد.

این مرجع تقلید یادآور شدند: 20 میلیون انسان در اربعین در عراق حضور پیدا کرده و این مراسم به خوبی انجام می پذیرد، اما آل سعود عرضه اداره حج را ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان گفتند: حوزه از سیاست جدا نیست، چراکه تمام دشمنان به میدان مقابله با اسلام و قرآن آمده و وظیفه ماست که به میدان بیاییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha