پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری همدانی

حوزه/ تشییع پیکر شهدای منا غوغایی در ایران به پا خواهد کرد و آل سعود از این مساله در هراس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار با رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با اشاره به حادثه جانکاه منا، گفتند: مطمئن باشید که درگذشتگان در حج اهل بهشت هستند زیرا آنها مشغول انجام مراسم حج بودند که یک توفیق بزرگ الهی بوده است؛ آل سعود به دنبال کمرنگ کردن این فاجعه انسانی است و به همین دلیل می خواهد که این حاجیان در این سرزمین دفن شود که مانباید این مساله را قبول کنیم.

ایشان افزودند: تشییع پیکر این شهدا غوغایی در ایران به پا خواهد کرد و مردم را علیه این رژیم خواهد شوراند و  آل سعود نیز از این مساله در هراس است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: کار اوقاف کار بسیار ارزشمند و مبارک است؛ امام علی(ع) در نامه 31 نهج البلاغه بیان می کنند که عبرت گرفتن از حوادث و مضاجع انسان های بزرگ می تواند مردم را متوجه بسیاری از شئونات کند.

ایشان بیان کردند: اگر بخواهیم به این مساله برسیم که چرا امامزادگان ما به ایران آمدند باید به این عنصر توجه کنیم که موج اصلی به خاطر ایران بوده است؛ اولین دلیل حضور امامزادگان به خاطر فشار بنی امیه و دوم به خاطر سخت گیری های عباسیان بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ایرانیان از ابتدا نسبت به اهل بیت(ع) ارادت داشتند و پس از حضور امامزادگان به ایران، مردم آنها را بسیار گرامی داشتند و وقتی که سنجش خود را انجام دادند متوجه شدند که تنها اهل بیت(ع) هستند که شایستگی ارادت دارند.

ایشان افزودند:دشمنان ماتوجیهاتی در خصوص شیعه شدن مردم ایران دارند که اصلا قابل قبول نیست؛ در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام این اقوال بیان شده است؛ برخی بیان کردند که حضور زندانیان و اسرای ایرانی نزد خلیفه دوم دلیل این امر است که کاملا اشتباه است.

* امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امامزادگان باید قطب فرهنگی باشند و برنامه های بسیار سازنده در این مضاجع بزگرار شود؛ امامزادگان باید قطب فرهنگی و جهادی باشد.

ایشان بیان کردند: مردم ایران که در سایه انقلاب و تعلیمات امام راحل استبداد را قلع و قمع کردند و هشت سال دفاع مقدس کردند باید همیشه این روحیه را در خود حفظ و تقویت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان گفتند: همین روحیه جهادی است که امنیت ما را حفظ کرده است؛ رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که اگر عربستان به آنچه که ما گفته ایم عمل نکند با شدت بیشتر با او می ایستیم که این مساله بیانگر روحیه جهادی و انقلابی رهبر ماست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha