پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید رضا مودب

حوزه/ عضو انجمن قرآن‌پژوهی حوزه گفت: حجی که لازمه‌اش این است که حجاج در آرامش باشند، متأسفانه با حادثه خونین منا سابقه بسیار تلخی را به یادگار گذاشته است و سند سیاهی برای آل سعود خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا مودب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه بی تدبیری سعودی‌ها در برنامه‌ریزی مراسم حج عامل اصلی حادثه منا است گفت: دولتمردان سعودی به لحاظ مشغولیتی که در یمن دارند و با توجه به اختلافات داخلی از حجاج غافل شده‌اند.

وی بیان کرد: حجی که لازمه‌اش این است که حجاج در آرامش باشند، متأسفانه با حادثه خونین منا سابقه بسیار تلخی را به یادگار گذاشته است و سند سیاهی برای آل سعود خواهد بود.

عضو انجمن قرآن‌پژوهی حوزه ابراز داشت: برخی از اخبار حکایت دارد که این کوتاهی‌ها با برنامه‌ریزی و بی توجهی بوده و  تعداد زیادی از حجاج را در این شرایط قرار داده است، پیش بینی می‌شود این اقدامات زمینه‌ساز فروپاشی دولت سعودی که مردمی نیست، باشد.

وی ادامه داد: حج ابراهیمی مراسمی است برای همسویی و وحدت همه مسلمانان و باید اداره آن در دست همه مسلمانان باشد و حتماً دولت ایران، حوزه علمیه و اساتید حوزه این حادثه را محکوم خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مودب گفت: اینگونه حوادث جلوه بسیار بدی در بین غیرمسلمانان دارد و در آینده گسترش اسلام تأثیر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha