یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین با اشاره به حادثه اسفبرا منا گفت: جهان اسلام باید بپا خیزد چراکه همانطور که امام(ره) گفتند، این ها لیاقت خادمی حرمین را ندارند و با این کوتاهی که برای زائران به وجود آمد، بی لیاقتی آنها را آشکارتر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی شنبه شب در مراسم  بزرگداشت جانباختگان حادثه منا  که در حرم حضرت معصومه(س) برگزارشد، با  اشاره به  آیه «وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَكَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا»( آیه 100 سوره نساء) گفت: این جلسه در راستای اعلام عزای عمومی در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

وی به روایتی از امام صادق علیه السلام درباره این آیه گفت: این امام همام فرمودند، اگر مومن به ایمانی که دارد پایبند باشد و عمل کند و خلاف دستورات الهی هم رفتار نکند، در بستر بیماری هم بمیرد، جزو صدیقین و شهیدا هستند.

معاون جامعه مدرسین افزود: کسانی که به عنوان زیارت خانه خدا و مرقد مطهر نبی اکرم(ص) از منزل بیرون رفتند و در این راه و مسیر مرگ برای او پیش می آید، اجر آن تنها نزد خداست. همه کارهای نیک پاداش معینی دارد، ولی اجر شهید را کسی جز خدا نمی داند؛ در این آیه نیز این گروه افراد را در چنین جایگاهی بیان می دارد.

وی با اشاره به مظلومیت جانباختگان حادثه منا گفت: مسئولان سعودی چه بخواهند و چه نخواهند، از نظر حقوقی مسئول هستند. متأسفانه جمعیت کثیری از حاجیان در این حادثه جان خود را از دست دادند که تعداد زیادی از این افراد را زائران ایرانی تشکیل می دهند؛ این در حالی است که بیش از 300 زائر نیز مفقود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: آل سعود با این کار جنایت گونه، وسیله نابودی خود را فراهم کرده است. درست است در سال های گذشته نیز اتفاقاتی می افتاد، ولی این که چنین جنایتی رقم بخورد و شرایط را برای کشته شدن این حجم وسیع از زائران ایجاد کردند، وسیله نابودی خود را رقم زدند.

وی تأکید کرد: جهان اسلام باید بپا خیزد چراکه همانطور که امام(ره) گفتند، این ها لیاقت خادمی حرمین را ندارند و با این کوتاهی که برای زائران به وجود آمد، بی لیاقتی آنها را آشکارتر شد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که هرجا که فسادی رقم می خورد، آل سعود نیز حضور دارد، گفت: آل سعود در یمن در روز عید قربان کشتار وحشیانه به راه انداختند. در بحرین نیز جنایت هایی را رقم زدند و در عراق و سوریه نیز فتنه انگیزی کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha