جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد فاضل لنکرانی

حوزه/آیت الله فاضل لنکرانی: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چشم فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور است و یکی از مهترین کارهای این سازمان باید معرفی دستاوردهای حوزه علمیه قم در سراسر جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی چشم فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور است و

یکی از مهترین کارهای سازمان باید معرفی دستاوردهای حوزه علمیه قم در سراسر جهان باشد.

وی افزود: متاسفانه امروز حوزه علمیه قم با این همه دستاورد شگرف علمی  در بین حوزه های علمیه و دانشگاهی در سراسر جهان شناخته شده نیست و قدر این حوزه در دانشگاه های جهان اسلام و حتی در حوزه تشیع مجهول مانده است.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: امروزه متاسفانه حتی در حوزه علمیه نجف کتاب ها و پژوهش های حوزه علمیه قم کمتر به چشم می خورد و اکثر کتب و پژوهش های حوزه از دیوار های حوزه های علمیه خارج نمی شود.

وی تصریح کرد: حوزه به خصوص در مراکز تخصصی که از برکات انقلاب اسلامی به شمار می روند، کتب بسیاری از مکاتب دیگر را ترجمه کرده است اما این اتفاق هنوز به صورت برعکس شکل نگرفته است، به عنوان مثال مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)1200کتاب را سال گذشته خریده و در اختیار پژوهشگران قرار داده است، یعنی ما از به روز ترین عقاید مذاهب دیگر آگاهیم ولی آنها چنین آگاهی و برداشتی نسبت به ما ندارند.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید برنامه بسیار دقیقی در این زمینه داشته و از توان و ظرفیت مبلغان در حارج از کشور ، مراکز فرهنگی و پژوهشگاه ها برای شناساندن حوزه علمیه قم به سرزمین های دیگر استفاده کند.

وی تصریح کرد: امروزه پژوهش های استثنایی و نوآورانه ای در قم انجام می شود که از جمله این پژوهش ها می توان به بحث تسلیحات هسته ای، حقوق کودک، فواید راهگشای اصولی و ... اشاره کرد ولی متاسفانه هیچکدام از این پژوهش ها به دنیا عرضه نشده است.

وی با بیان اهمیت ارتباط حوزه علمیه قم با مراکز علمی در خارج از کشور گفت: فعالیت های علمی بنیادی در حوزه علمیه شیعه نسبت به دیگر مراکز علمی قابل مقایسه نیست و ما سال ها از آنها جلوتر هستیم.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی حقوق بشر، تولید هشت جلد کتاب فاخر در زمینه حقوق کودک، برگزاری 48نشست تخصصی و ... گفت: بایستی تمام نهادهای علمی، اجرایی و بین المللی دست در دست هم داده و با همکاری هماهنگ و علمی نظارت علمی حوزه را به سرعت به دنیا منقل کنندو بازخورد آن را نیز دریافت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha