چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
گندم

حوزه/ سال گذشته ۵ میلیون تن گندم از سوی مردم به دولت تحویل داده شده و مابقی نیاز از خارج از کشور تهیه شد اما امسال با برداشت ۸ میلیون تن گندم، به خودکفایی رسیده و نیاز به واردات گندم برای نان نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» فرهاد زارعی صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت:  در سال زراعی جاری، تمام گندم کشاورزان بسیار راحت و روان و بدون هیچ توقفی خریداری شده  است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه پول این گندم کمتر از 24 ساعت به حساب کشاورزان واریز شده است؛ البته حساب برخی از کشاورزان عزیز بانک کشاورزی نبوده که با اصلاح با چند روز تأخیر واریز شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی استان قم خاطرنشان ساخت: امسال حدود 30 هزار تن گندم از 70 درصد زمین های زیرکشت در قم تولید شده و قریب به 33 درصد از سال گذشته بیشتر خرید داشته ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: 237 کارخانه آرد در کشور وجود دارد که 5 کارخانه آن با تکنولوژی جدید و به روز در قم بوده و این گندم های تولیدی به این کارخانجات عرضه می شود.

مدیرکل غله و بازرگانی استان قم بیان داشت: در 11 ماه گذشته بالاترین کیفیت نان سنگک کشور در قم بوده است.

وی اظهار داشت: فرهنگ مصرف نان توسط مردم قم تغییر کرده و دورریز نان کمتر شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی استان قم ابراز داشت: سال گذشته 5 میلیون تن گندم از سوی مردم به دولت تحویل داده شده و مابقی نیاز از خارج از کشور تهیه شده؛ اما امسال با برداشت 8 میلیون تن گندم، به خودکفایی رسیده و نیاز به واردات گندم برای نان نداریم.

این مقام مسئول دولتی گفت: در حال حاضر در سطح کشور معادل یک سال مصرف کشور در سیلوها ذخیره شده و نیازی به واردات وجود ندارد.

زارعی با اشاره به نیاز کشور در موضوع فرهنگ سازی مصرف نان سبوس دار، خاطرنشان ساخت: فرهنگ سازی استفاده از نان سبوس دار، از برنامه های ما در سال جاری است که مانع از برخی امراض خواهد بود.

وی در پایان گفت: تقاضا داریم در موضوع فرهنگ سازی استفاده از نان سبوس دار به ما کمک نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha