جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 359474
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
حاج حسن بلبلی نیا

حوزه/ پدر طلبه شهید بلبلی نیا گفت: برای بار آخر که پسرم قصد اعزام به جبهه را داشت انگار می دانست که دیگر بازنمی گردد، بنابراین رو به مادرش کرد و گفت« دوست دارم تو پیراهنم را تنم کنی، می خواهم با دستان خودت مرا راهی جبهه کنی».

 حاج حسن بلبلی نیا، پدر طلبه شهید ایوب بلبلی نیا در حاشیه دیدار مدیر حوزه علمیه استان یزد با این خانواده، با بیان این که ایوب وظیفه خود می دید که به جبهه برود، اظهار داشت: ایوب برای بار اولین بار که به جبهه اعزام شد مجروح  و به یزد بازگشت و در بیمارستان افشار چند روزی بستری بود و بعد به بافق بازگشت، دفعه دوم نیز با وجود اینکه مجروح بود می گفت وظیفه خود می دانم که به جبهه باز گردم.

وی با بیان اینکه پسرش به همراه شهید طلبه محمدعلی ناظمی نارگانی و شهید قائمی که هر دو اهل بافق بودند عازم جبهه شد، افزود: به خاطر مجروحیت ایوب در اعزام اولش به جبهه حتی فرماندهان، مخالف حضور دوباره پسرم در خط مقدم بودند اما وی می گفت وظیفه خود می دانم با این وضع هم در جبهه ها حضور یابم.

 آخرین درخواست طلبه شهید از مادر

وی در حالی که بغض گلویش را گرفته بود ، ادامه داد: برای بار آخر که پسرم قصد اعزام به جبهه را داشت انگار اطلاع داشت که دیگر بازنمی گردد بنابراین رو به مادرش کرد و گفت« دوست دارم تو پیراهنم را تنم کنی زیرا می خواهم  با دستان خودت مرا راهی جبهه کنی»، در ادامه هم من وسایلش را برداشتم و تا پای اتوبوس همراهیش کردم تا به قم برود و از آنجا به جبهه اعزام شد .

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی  پسرم ساده زیستی و توجه ویژه اش به عبادت با خداوند بود گفت: پسرم با ساده زیستی خودش را وفق می داد و اندک وابستگی ای به دنیا نداشت، به گونه ای که در حین اینکه همیشه تمیز بود اما از لباس و شلوارهای ساده استفاده می کرد.

پدر این طلبه شهید خاطرنشان کرد: ایوب همیشه همانطور که شهید صدوقی می گفت ما مرده بودیم و امام راحل ما را زنده کرد می گفت الان زمانی است که باید برای اسلام کار کنیم و نباید دست روی دست بگذاریم چون زمان زمان خدمت کردن به اسلام است و با سن کمش هم در بازسازی ها شرکت می کرد و هم با وجود اینکه زخمی بود به جبهه رفت.

  خانه ای که به عشق فرزند بیت الرقیه شد

حاج حسن بلبلی نیا در خصوص 32 عکس شهیدی که دورتا دور خانه خود نصب کرده بود گفت: بعد از فوت همسرم با کمک فرزندم به نیت ایوب و دیگر شهدای طلبه و سادات بافق که در مجموع 32 شهید می شوند که 11 نفر آن ها شهید طلبه و 21 نفر آن ها شهید سادات بافق هستند این منزل را به بیت الرّقیه(سلام الله علیه) تغییر نام دادیم و مراسم های مذهبی از شهادت گرفته تا میلاد ائمه اطهار (علیه السّلام) را در حد توان در آن برگزار می کنیم.

 توصیه ای به تریبون به دستان

وی در بخش دیگر  سخنان  خود با تسلیت جانباختگان حادثه منا و با اشاره به لزوم بصیرت مردم و مسئولین در این برهه حساس تاریخی اظهار داشت: پیرو موضع گیری قاطعانه مقام معظم رهبری در خصوص جنایت آل سعود در منا، مسئولین، روحانیون و تمام کسانیکه تریبون به دست دارند می بایست به افشاگری در خصوص زوایای مختلف کشتار حاجیان توسط آل سعود در این ماجرا اقدام کنند.

حاج حسن بلبلی نیا، با بیان اینکه اگر تربیت بر اساس معیارهای اسلامی نباشد فایده ای ندارد گفت: در اوایل انقلاب بازرگان خدمت امام(ره) رسید و در مورد امکانات و قدرت آمریکا صحبت کرد و امام زمانیکه صحبت های بازرگان به اتمام رسید، به بازرگان گفت بلند شو و برو چون آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، امروز هم مسئولین کشور باید بدانند که اگر قدرت انقلابی بارور شود و مسئولین کشور بدون واهمه از دشمن با قاطعیت عمل کند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در پایان گفت: عربستان نیازمند ضرب شصت قوی ایران است چون عربستان به دلیل بی کفایتی خود در حادثه منا اکنون یک مجرم است.

گفتنی است: طلبه شهید ایوب بلبلی نیا در عملیات کربلای 8 در تاریخ 18 فروردین سال 66 در آبادان به شهادت رسید و جنازه اش پس از 8 سال مفقودالجسدی پیدا و در بافق تشییع شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha