چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
بهشتی نژاد

مدیر کل سابق سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آفاتی که هیئت های مذهبی را تهدید می کند در محتوای شعر و سبک خواندن آنها است.

حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برپایی هیئت های مذهبی در این ماه، اظهار داشت: جریان هیئت های مذهبی و اشعار دینی از دیرباز مورد توجه اسلام بوده  و لذا به این نوع اشعار، اسلام به عنوان یک جریان متعالی و یک ابزار زیبا برای دفاع از آرمان های الهی نگاه می کند.

وی ادامه داد: با روی آمدن اسلام، شعر از محتویات منفی بیرون آمد و در خدمت آرمان های الهی قرار گرفت و سروده شد.

این استاد حوزه تصریح کرد: در طول تاریخ جریان هیئت های مذهبی بر اساس چنین خاستگاه ارزشی شکل گرفت به ویژه از سال 1342 که جریان انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد، این جمعیت خود را نشان داد.

وی افزود: امام خمینی(ره) که ظرفیت شناس بسیارعمیقی بودند به این هیئت ها اهمیت داده و سعی کردند این جمعیت ها را در نقاط حساس به نفع دین و انقلاب به کار گیرند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد بیان داشت: در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب سعی بر این دارند که اشعار آئینی از قبیل دینی، کربلایی و علوی را تقویت کنند.

وی تاکید کرد: به همین سبب ایشان هر سال به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، شعرای کشور را  می پذیرند که این امر نشان می دهد که جریان هیئت های مذهبی و شعرا باید تقویت شود.

مدیر کل سابق سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به جلساتی که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد تصمیم مقامات در سراسر کشور بر این بود که هیئت های مذهبی باید مدیریت و سازماندهی شوند.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت این هیئت ها استفاده شده و مشکلات آنها نیز برطرف شود، آفاتی که هیئت های مذهبی را تهدید می کند در محتوای شعر و سبک خواندن آنها است.

حجت الاسلام بهشتی نژاد،  با اشاره به اینکه در اصفهان بیش از 4 هزار هیئت مذهبی ثبت شده وجود دارد، اظهار داشت: میان این هیئت ها ارتباط نظام مند وجود دارد بنابراین می توان با سازماندهی آنها مشکلات شان را برطرف کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: تجربیات نشان داده که در این سال های اخیر آموزش نقش بسزایی در این هیئت ها داشته که تاکنون نیز این امر ادامه پیدا کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha