یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 359822
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
دانشگاه قرآن و حدیث

حوزه/ به همت مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث « حوزه مجازی حدیث» راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث در تلاش است تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خود در داخل و خارج از کشور گامی مؤثر، برای ترویج و اشاعه فرهنگ اهل‌بیت(ع) بردارد تا علاقه‌مندانی که به دلایلی همچون محدودیت‌های زمانی، مکانی، اقتصادی و... امکان و فرصت شرکت در دوره‌های رسمی را ندارند، بتوانند از گنجینه معارف ناب قرآن و احادیث اهل‌بیت(ع) برخوردار شوند.

دوره‌هاي آزاد كوتاه‌مدت مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث، دوره‌هایی غیررسمی به شیوه آموزش الکترونیکی (مجازی) است که در کنار دوره های رسمی کارشناسی، کارشناسی ارشد و مجازی، در راستاي توسعه و تسهيل آموزش‌هاي معارف اسلامی، برای عموم علاقه مندان و بدون نیاز به حضور فیزیکی برگزار می‌شود.

این دوره های آزاد دارای مزیت‌هایی است که از جمله آنها استفاده از دروس تولیدشده توسط اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی، صرفه جویی در وقت و هزینه، امکان مشاهده جلسات دروس در زمان‌های دلخواه، ارائه درس در قالب های چند رسانه ای، ارائه دروس به صورت جذاب، اعطای گواهینامه مورد تایید دانشگاه قرآن وحدیث می‌باشد.

حوزه مجازی حدیث، یکی از همین دوره های آزاد مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث است که با هدف آشنایی بیشتر علاقه مندان به احادیث گران سنگ معصومین(ع) و ایجاد مقدمات و آمادگی بیشتر برای فهم بهتر احادیث و روایات طراحی شده و امیداست تا با ارائه این دوره آموزشی بتواند پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه شیعی باشد.

از اهداف برگزاری این دوره می توان به افزایش توانمندی های حدیثی کارشناسان علوم اسلامی، تربیت و تامین دبیران و مدرسان متخصص در علوم حدیث و معارف دینی مورد نیاز مراکز آموزشی به خصوص مؤسسه های آموزش عالی و حوزه‌های علوم دینی، تربیت و تامین محققان و کارشناسان در زمینه مطالعات و تحقیقات اسلامی در حوزه علوم حدیث و علوم وابسته به آن و همچنین تربیت مبلغان معارف اسلامی در داخل وخارج از کشور و تامین نیروی انسانی فرهیخته مورد نیازمراکز فرهنگی کشور اشاره کرد.

اهداف دیگر برگزاری این دوره، جذب داوطلبان مطالعات و تحقیقات علوم حدیث از کشورهای دیگر و پاسخگویی به نیازهای مراکز اسلامی در خارج از کشور، گسترش پژوهش های جدید حدیثی در ابعاد مختلف، با استفاده از بهترین شیوه ها و ابزارهای یشرفته و روزآمد، آشنایی با فنون پژوهش در حدیث به منظور بازشناسی احادیث سره از نا سره و مدد رسانی به شاخه های دیگر علوم اسلامی، فراهم ساختن زمینه و امکانات برای آن دسته از داوطلبان تحصیل در علوم اسلامی که امکان فراگیری دانش متداول در حوزه های علمیه، خصوصا با گستردگی و طولانی بودن دوران تحصیل برای آنان وجود ندارد، می باشد.

شرکت در این دوره برای عموم مخاطبین به خصوص برای طلاب حوزه عملیه، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته الهیات، فایده های فراوانی دارد.

دوره حوزه مجازی حدیث در دو نیمسال تحصیلی برگزار خواهد شد که مواد درسی ترم اول، تاریخ حدیث، اصطلاحات حدیثی، سبک شناسی کتب حدیثی، جوامع حدیثی شیعه، دانش و منابع رجالی شیعه، روش فهم حدیث، آشنایی با نهج البلاغه و دروس ترم دوم، جوامع حدیثی اهل سنت، مشکل الحدیث، مبانی نظری و تطبیقی سندشناسی، نقد و وضع حدیث، فقه الحدیث 1 و 2 و قرائت و درک متون حدیثی خواهند بود.

کلیه جلسات آموزشی این دوره به شیوه غیر حضوری و از طریق اینترنت ارائه شده و داشتن رایانه و اینترنت پرسرعت از لوازم شرکت در این دوره است؛ برای هر کاربر در سامانه دوره های آزاد مرکز الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث، یک صفحه به عنوان میزکار تعریف می شود و جلسات درسی به صورت هفتگی در میزکار داوطلبان فعال و قابل مشاهده خواهد بود.

در طول ترم جلسات آنلاین در ساعات ویژه ای با اساتید مجرب برگزار شده و داوطلبان می توانند به صورت مستقیم پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند، همچنین تمام مواد درسی، دارای کتاب و یا جزوه است و در صورت نیاز، داوطلبان می توانند از فروشگاه الکترونیکی مرکز، تهیه کنند.

آزمون پایان ترم این دوره آموزشی از طریق سامانه جامع آزمون به صورت آنلاین در سامانه مذکور برگزار شده و کارنامه و درصد صحت و سقم پاسخ های ارائه شده به داوطلبان ارائه می شود، همچنین گواهی نامه الکترونیکی به دانش پژوهانی تعلق خواهد گرفت که حداقل 60 درصد نمره قبولی کل دوره را کسب نمایند.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این دوره «حوزه مجازی حدیث » تا دهم آبان سال جاری، به سامانه دوره های آزاد مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث به نشانی Sama3.qhu.ac.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است که هزینه ثبت نام در هر نیمسال، مطابق با قوانین مرکز آموزش های الکترونیکی 105 هزار تومان و مجموع دو نیمسال، 210 هزار تومان است  که به جهت نشر حداکثری معارف اهل بیت(ع) با حدود چهل درصد تخفیف هزینه هر نیمسال 60 هزار تومان و مجموع دو نیمسال، 120 هزار تومان در نظر گرفته شده که در ابتدای ورود به دوره توسط داوطلب به صورت الکترونیکی پرداخت می شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha