جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام عباس دانشی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم بر ضرورت ارتقاء فرهنگ در جامعه تأکید کرد و گفت: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه و سنگر فرهنگی و احیاء ارزش های دینی و تربیت جوانان است و باید این سنگرعقیدتی حفظ و در شرائط فعلی بیشتر تقویت شود.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی شب گذشته در مراسم اختتامیه آسمانیها(طرح اوقات و فراغت دبیر­ خانه کانون فرهنگی و هنری مساجد قم، که در سالن اجتماعات شهر داری قم برگزار شد، با بیان اینکه شما جوانان و مسجدی ها از کسانی هستید که پاسخگوی دغدغه های رهبر انقلاب را در موضوع فرهنگ رفع می‌کنید، گفت: بیانات رهبری، به عنوان  دستوری از ولی فقیه برای همه افراد و مسؤلین،  امری لازم الاجراست.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که همه مسؤلین لازم است برای رفع دغدغه های ولی فقیه به خصوص در مسائل فرهنگی تلاش کنند،  نقش مساجد را در احیاء فرهنگ در دوران انقلاب و قبل انقلاب بسیار پررنگ دانست.

 وی افزود: قبل از انقلاب مسجد نقش محوری در مواجهه جوانان با مزدوران داشت،  بطوری که مسجد پایگاه اصلی نیروهای انقلابی در مقابل  نظام وابسته به غرب و ایادی آنها بود.

 حجت الاسلام  والمسلمین دانشی با بیان اینکه مسجد حتی بعد انقلاب هم تأثیر گذار بود، خاطر نشان ساخت: با شروع جنگ  تحمیلی بسیاری از جوانان از همین مساجد عازم جبهه حق علیه باطل شده و توانستند رشادت های بسیاری را رقم بزنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: در مساجد اتفاقات خوبی به وقوع پیوسته و نمی شود مسجد را به عنوان کانون بزرگ احیاء فرهنگ فراموش کرد.

وی گفت: امیدواریم مساجد امروز هم مانند مساجد سال 57 مؤثر باشد و شاهد اتفاقات خوبی در آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین  دانشی افزود: اگر چه با نتیجه مطلوب فاصله داریم، اما می شود با برنامه ریزی دقیق و منسجم و با همکاری  سایر نهادهای فرهنگی دیگر، شاهد ثمرات خوبی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم بر ضرورت ارتقاء فرهنگ در جامعه از طریق کانون های  مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه و سنگر فرهنگی و احیاء ارزش های دینی و تربیت جوانان بوده و لازم است این سنگرعقیدتی حفظ و در شرائط فعلی بیشتر تقویت شود.

وی گفت: مسجد یکی از ظرفیت های بسیار خوب برای ترویج آموزه های دینی است و مبلغین و روحانیت می توانند نقش اساسی در این رابطه ایفاء کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  دانشی افزود: لازم است نسبت به فرصتی که در اختیار شما روحانیون گذاشته شده حریص باشید و از این ظرفیت نهایت بهره را ببرید.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha