چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
بازدید حجت الاسلام ملکی از پژوهشکده تعلیم وتربیت اسلامی

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس معارف اسلامی می توانند در کادر سازی و تربیت برای نظام و مدیریت جامعه در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی و تقویت علوم انسانی نقش بسیار مؤثری ایفاء کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در نشست حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی با مدیران دبیرستان‌های دخترانه علوم و معارف اسلامی هدی شهرهای کرمان، رفسنجان، کهنوج و رفسنجان وابسته به جامعه الزهراء(س)، مشکلات و نوع فعالیت آموزشگاه‌های معارف اسلامی بررسی شد. 

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که باید مدارس معارف اسلامی از امتیازات ارزشمندی برخوردار باشند تا بتوانند به صورت ویژه مسائل مربوطه را دنبال کنند، گفت: مدارس معارف در یک مظلومیت خاصی در ابعاد مختلف قرار دارند.

وی یکی از دلایل مظلومیت این مدارس را آشنا نبودن مردم با نوع فعالیت و اخبار آن دانست و افزود:  قطعاً با انعکاس صحیح اخبار و فعالیت و دست‌آوردهای مدارس معارف در جامعه  از مشکلات این مدارس کاسته خواهد شد و می‌توان از قابلیت آن دفاع کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین  ملکی با اشاره به این که هدف از تأسیس مدارس معارف، عنایت و اهتمام تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب و همچنین تبیین و تحکیم معارف بوده، اظهار داشت: این نوع مدارس می تواند در کادر سازی  و تربیت برای نظام و مدیریت جامعه در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی و تقویت علوم انسانی نقش بسیار مؤثری ایفاء کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سند تحول بنیادی، رویکرد آموزش و پرورش از دانش محوری به تربیت تغییر و به این سمت گرایش یافته، گفت: رهبر معظم انقلاب برای اجرای سند بنیادین تأکید فراوانی داشته اند و قطعاً با این رویکرد جدید اهداف از پیش تعیین شده هم به ثمر خواهد نشست.

 وی با بیان این که مدارس معارف در رأس تعلیم و تربیت قرار دارند، اظهار داشت: این مدارس طلایه داران تربیت اسلامی هستند و به همین دلیل باید در مراحل تصمیم گیری جایگاه  اصلی خود را به دست بیاورند.

 دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش  و پرورش افزود: باید مدارس معارف هدی برای تثبیت موقعیت و جایگاه خود در کمیته ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و آموزش  و پرورش نماینده ثابتی داشته باشند، تا بتوانند  از حقوق خود دفاع کنند.

خاطرنشان می شود: حجت الاسلام والمسلمین ملکی همچنین  با حضور در  پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی وابسته به  دانشگاه فرهنگیان، ضمن بازدید از بخش های مختلف این پژوهشکده از نزدیک در جریان فعالیت های آن قرار گرفت.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha