دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سبک زندگی

حوزه/ سبک زندگی حسینی درتضاد کامل با سبک های زندگی غربی بدون هدف است. این نوع سبک زندگی باید در بین افراد جامعه رواج پیدا کند و برای نوجوانان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،حجت الاسلام محمد داستان پور در نخستین روز ماه محرم، در جمع عزاداران حسینی، پیرامون سبک زندگی حسینی ، اظهار کرد: یکی از اصول رفتاری در بین انسان ها پیروی کردن از یک نوع مدل و الگو در هر امری است.

وی با بیان این که نخستین مدل زندگی که دایره گستردگی آن براساس دلایلی خاص از سوی جامعه غربی بسیار زیاد شده است، مدل زندگی ماشینی است، گفت: این نوع از مدل بر تامین مایحتاج مادی زندگی در حد اعلا از هر طریقی تاکیدی دارد و دائما اصول مطرحی در آن بر محوریت خواب، خور و شهوت حرکت می کند.

این کارشناس مذهبی افزود: در مدل زندگی ماشینی سه کلید واژه « به روز باش، امروزی باش و با مد باش» تحت عنوان اصول مطرح است که موتور محرک این مدل زندگی تعریف شده از سوی غرب برای افراد است.

وی تاکید کرد: ترویج و القا این سه واژه کلیدی در جهان  و توسعه آن در همه شهرها و حتی روستاها از طریق وسایل تبلیغاتی و ارتباط جمعی، موجب شده است که افراد دائما خود را عقب تر از زمان تصور کنند و برای رفع محرومیت خود از تکنولوژی های روز، مد روز و امروزی بودن درتلاش باشند و زندگی آنها همچون ماشینی در حرکت بر یک دایره ثابت و روتین بوده است.

حجت الاسلام داستان پور با اشاره به این که دشمن درصدد است جوانان و ملت ایران را به سبک زندگی ماشینی ترغیب و تشویق کند، گفت: متاسفانه کشمکش های روزانه، حرص و طمع ها، فسادهای اخلاقی و مالی همگی از نشانه های این نوع سبک زندگی است، چرا که درصدد تامین بیشتر منابع مادی برای رفع نیازهای بی مورد طراحی شده از سوی جامعه غرب برای خود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در مدل زندگی ماشینی، آسایش به جای آرامش حاصل می شود، ولی افسوس که فطرت آدمی به دنبال کسب آرامش است نه آسایش.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دومین مدل زندگی، مدل متحرک است. در این نوع زندگی سطح فکری افراد کمی رشد کرده و متوجه حرکت دوار بر یک مسیر روتین بدون هدف زندگی ماشینی شده اند و سعی می کنند خود را از این مدل زندگی نجات دهند، ولی تنها کاری که در نهایت انجام می دهند، جدا کردن خود از فضای تکنولوژی های جامعه و پناه بردن به یک روستا است که در آخر این امر هم نمی تواند پاسخگوی فطرت آنها برای کسب آرامش باشند.

وی اضافه کرد: زندگی اعتراضی سومین مدل زندگی رایج در جهان است، دراین نوع مدل افراد نسبت به ماشینی تربیت شدن خود برای زندگی به انحا مختلف اعتراض می کنند و با برگزیدن رفتارها و اشکال نا متعارفی از زندگی اعتراض خود را به جامعه نشان می دهند.

وی ابراز کرد: سرچشمه اصلی تشکیل بسیاری از گروه های ضد اخلاقی و ضد رفتاری در جهان امروز همچون گروه های موسیقی خشن چون رپ، شیطان پرستان و ... و گرایش عجیب جوانان غربی به آنها، مدل زندگی اعتراضی است.

حجت الاسلام داستان پور عنوان کرد: چهارمین مدل زندگی ، زندگی التقاطی است، این نوع مدل براساس اصول یک بام و دوهوایی بنا شده است و متاسفانه قر زیادی از جوانان حاضر ما را در برگرفته است.

وی توضیح داد: مدل زندگی التقاطی که به شدت پایانی تلخ خواهد داشت، به معنای ان است که افراد در این نوع مدل زندگی هم خواستار خدا و هم خواستار خرمای دنیا هستند، به عبارتی دیگر از یک طرف براساس شورهاو احساسات درونی به سمت معنویات و مذهب گرایش پیدا کرده و از طرف دیگر درصدد لذت بردن از لذایذ  نامتعارف و غیر مشروع در تضاد با سبک زندگی دینی هستند.

این کارشناس دینی بیان کرد: سبک زندگی، بعدی سبک زندگی قهرمانانه و مجاهدانه که پایه آن براساس اصول عقلانیت، منطق، دین و خدامحوری همراه با نشاط و  پویایی بنا نهاده شده است؛ سبک زندگی حسینی از این نوع سبک زندگی است.

وی اضافه کرد: در سبک زندگی حسینی، هدف گرایی و حرکت روزانه و سالانه افراد در زندگی برای رسیدن به هدف تعیین شده، شاخصه اصلی است.

حجت الاسلام داستان پور تصریح کرد: سبک زندگی حسینی درتضاد کامل با سبک های زندگی غربی بدون هدف است. این نوع سبک زندگی باید در بین افراد جامعه ترویج پیدا کند و برای نوجوانان تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha